گوناگون

استاندار: اشتغال و سرمایه گذاری باید در دستور کار مدیران آذربایجان غربی قرار گیرد

81211433 5778657

قربانعلی سعادت روز یکشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین مواردی که از ابتدای حضور خود در استان بر آن تاکید داشتم، مدیریت بدون پول توسط مدیران است که باید در این عرصه از همراهی و مشارکت سرمایه داران بهره برد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقداماتی برای استفاده بهینه از سرمایه گذاری سرمایه گذاران به ویژه در حوزه راه استان صورت گرفته که این امر باید به بخش های دیگر تسری یابد.

وی اظهار کرد: فعال سازی واحدهای راکد، نیمه تمام و نیمه فعال نیز یکی دیگر از مواردی است که باید توسط مدیران مرتبط مورد توجه قرار گیرد که این امر می تواند جایگزین اعطای مجوزهای جدید و احداث واحدهای جدید تولیدی در استان باشد و اشتغال بسیار زیادی را نیز ایجاد کند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در صورتی که شهرک صنعتی فاز 3 ارومیه را از واحدهای تولیدی پر بکنیم نزدیک به 30 هزار اشتغال جدید ایجاد می شود.

سعادت همچنین از ظرفیت موجود منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به عنوان ظرفیتی غیرقابل چشم پوشی یاد کرد و گفت: راه اندازی فاز نخست این منطقه تجاری صنعتی نیز می تواند حدود 30 هزار اشتغال را در استان ایجاد کند که افزون بر 20 هزار اشتغال از آن را می توان از نقاطی به غیر از خود منطقه آزاد تامین کرد.

وی شاخص های توسعه آذربایجان غربی را نامناسب ارزیابی کرد و افزود: خودمان باید این وضعیت را تغییر دهیم و عزمی جدی در این خصوص مورد نیاز است.

وی با اشاره به مشی اعتدالی دولت تدبیر و امید، استفاده از تمامی گرایش ها را یکی از نمودهای این مشی عنوان کرد و ادامه داد: این دولت، روش خود را برای عزل و نصب ها دارد که امیدواریم این مشی اعتدالی بتواند زمینه توسعه استان و کشور را بیش از پیش فراهم کند.

در این جلسه مدیران برخی دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی نیز به بیان گزارش هایی از وضعیت دستگاههای اجرایی خود پرداختند.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا