گوناگون

استاندار اصفهان: ادارات و صنایع باید از دستگاههای کاهنده مصرف آب استفاده کنند

81226390 5804251

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی استانداری اصفهان، ˈرسول زرگرپورˈ در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: بسترسازی برای استفاده از تجهیزات کم مصرف، یک اقدام دولتی و حاکمیتی است که باید در سطح ملی صورت پذیرد.

استاندار با اشاره به اینکه مدت هاست در فصل زمستان و تابستان به مصرف کمتر گاز، آب و برق سفارش می کنیم، گفت: برای این مسئله راهکاری اساسی و بلند مدت باید ارائه و از صرف تصمیمات فصلی اجتناب شود.

وی پس از ارائه گزارش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان، اظهار داشت: در مورد آب شرب بیشترین مشکل مربوط به سامانه انتقال است و این موضوع لزوم پیگیری پروژه های مطالعاتی شروع شده در سالهای گذشته همچون تونل گلاب را روشن می سازد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آب جریان یافته در شبکه شهری با کیفیت است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم که هیچ خانواده ای با افت فشار و یا قطعی آب مواجه نشود.

وی گفت: نباید به دلیل افت فشار در محدوده بسیار کمی از یک منطقه، این مسئله بزرگ نمایی شده و به همه شبکه تعمیم داده شود.

زرگرپور اضافه کرد: افراد نامطلع و بدون مسئولیت در این حوزه، در برخی مصاحبه ها صحبت از جیره بندی می کنند که این مسئله جز ایجاد تشویش اذهان مردم ثمری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته نیاز به صرفه جویی کاملا روشن است و باید برای اوج مصرف در تابستان برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

استاندار اصفهان همچنین پس از ارائه گزارش مدیر عامل شرکت تولید برق استان در باره افزایش مصرف در فصل تابستان و نیاز به صرفه جویی، ارائه راهکارهای علمی، فنی و بلند مدت در این زمینه را لازم دانست.

زرگرپور با بیان اینکه در نهادینه کردن استفاده از لامپ های کم مصرف موفق بودیم، گفت:

به جای هجمه تبلیغات فصلی بدون بسترسازی مناسب، باید یک برنامه بلندمدت در مورد مصرف بهینه تهیه و تدوین شود و همچنین در مناطق مستعد زمینه استفاده از انرژی های جایگزین فراهم آید.

وی خاطر نشان کرد: نباید به هیچ عنوان خاموشی و قطع برق با برنامه و یا بدون برنامه در استان اصفهان اتفاق بیفتد.

مدیر ارشد استان یادآور شد: مصرف برق صنایع استان 56 درصد تخمین زده شده و این در حالی است که در کشور میانگین 26 درصدی برای مصرف صنایع مطرح است.

زرگرپور گفت: اگر صرفه جویی توسط صنایع صورت پذیرد و صنایع استان راهکارهایی برای مصرف بهینه به کار بندند، در کنار صرفه جویی مردم مشکلات حل خواهد شد.

در این جلسه مدیر کل دامپزشکی استان نیز در باره مشاهده مواردی از بیماریهای دامی و مشکلات این اداره گزارشی ارائه کرد.

استاندار اصفهان در این باره گفت: کمبود تجهیزات و نیروی انسانی دامپزشکی باید از طریق سازمان مربوط در تهران پیگیری شود.

وی ادامه داد: البته در مواقع بحران احتمالی، مدیریت بحران استانداری نیز همکاریهای لازم را برای کنترل بیماریهای دامی خواهد داشت.

زرگرپور بر ترویج فرهنگ استفاده از بیمه توسط تولیدکنندگان بخش کشاورزی بویژه دامداران تأکید کرد و افزود: پرداخت خسارت راهکاری موقتی است که امکان اجرای مداوم آن وجود ندارد.

د/510/607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا