گوناگون

استاندار لرستان: سپرده‎گذاری در بانک‎های استان‌ ضعیف است

استاندار لرستان از تهیه سند آمایش شهرستان‎های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی از رکود خارج کردن واحدهای صنعتی است. در استان واحدهای اقتصادی زیادی به ارزش 3600 میلیارد تومان وجود دارد که در حال حاضر راکد هستند.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم شعار امسال را نه تنها در استان بلکه در کل کشور تبدیل به مطالبه عمومی کنیم در توسعه جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.

مهندس بازوند با بیان اینکه دو عامل مهم شعار مدیریت جهادی و عزم ملی است، ادامه داد: عزم ملی در تمام اوان مختلف انقلاب امتحان خود را پس داده و امروز نیز باید به کمک مباحث روز بیاید. مدیریت جهادی هم کلمه مقدسی بوده و مدیریتی است که باید رضای خدا در آن باشد و با برنامه‎ریزی همراه شود.

استاندار لرستان با اشاره به برنامه‎ریزی در جهت توسعه اقتصاد استان، گفت: در استان دنبال آسیب شناسی موانع توسعه بودیم و این کار نیز انجام شده است. سند آمایش خیلی از شهرستان‎ها با توجه به نیاز و استعدادی که دارند، تهیه شده است.

به گفته وی، خیلی از پروژه‎های استان که راکدند به خاطر نبود سند آمایش و تدوین نشدن برنامه توسعه است.

بازوند با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه استان گفت: در استان تلاش زیادی برای خودباوری و فرهنگ کار شده است، محور توسعه و منادی آن بخش خصوصی بوده و شرایط فعالیت آن نیز در این یکسال اخیر فراهم شده است.

استاندار با بیان اینکه بخش خصوصی پای کار بیاید نرخ بیکاری در استان کاهش می‎یابد، تصریح کرد: در استان مناطق ویژه اقتصادی نیز وجود دارد از جمله منطقه ویژه اقتصادی ازنا و یا فرودگاهی که با همکاری بخش خصوصی در بروجرد توسط یک هلدینگ بزرگ اقتصادی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه دولتی کردن اقتصاد راه به جایی نمی‎برد و عرصه را باید به بخش خصوصی داد، گفت: با جذب سرمایه‎گذار بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‎گذاران فعلی می‎توان از توسعه نیافتگی خارج شد.

بازوند با اشاره به منابع بانک‎ها اظهار کرد: در استان سپرده‎گذاری در بانک‎ها ضعیف است و منابع با مصارف هم‎خوانی ندارند که این چالشی جدی و بزرگ برای بخش خصوصی خصوصاً برای ما که اقتصادی بانک‎محور داریم، است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا