گوناگون

استاندار: مرزهای رسمی آذربایجان غربی باید از مسجد مناسب برخوردار باشند

81241387 5829788

قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در جلسه شورای اقامه نماز آذربایجان غربی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مرزهای سرو، رازی، بازرگان و تمرچین مساجدی بزرگ داشته باشند تا افرادی که تردد می کند، فریضه نماز خود را به جای بیاورند.

وی اضافه کرد: مرز تمرچین به دلیل واقع شدن در بین آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق، باید مسجدی بزرگتر داشته باشد چرا که تردد بسیار زیادی از طریق این مرز صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: دستگاههای اجرایی مرتبط سازوکارهای اجرایی این طرح را پیش بینی کنند تا بودجه لازم برای این امر اختصاص یابد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به گزارش ستاد اقامه نماز استان در خصوص نامناسب بودن وضعیت نمازخانه سه راهی محمدیار و تردد مسافران عتبات عالیات از این مسیر ادامه داد: نهادهای دخیل نظیر اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، اوقاف و امور خیریه، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص بهبود وضعیت این مسجد و ساخت مسجد بزرگتر اهتمام کنند.

سعادت با تاکید بر نگهداری بهتر نمازخانه های بین راهی در آذربایجان غربی گفت: می توان در این خصوص نیز ساز و کار مناسبی را اندیشید.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به فضیلت نماز اول وقت افزود: مسئولان ادارات و دستگاههای اجرایی مرتبط در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند و نباید نماز اول وقت را به دلیل کار، عقب انداخت.

در این جلسه مسئولان دستگاههای اجرایی مرتبط، پیشنهادات خود را برای اعتلای فرهنگ اقامه نماز در استان ارائه کردند.

این جلسه، نخستین جلسه شورای اقامه نماز آذربایجان غربی پس از ابلاغیه وزارت کشور بود.

8136/581

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا