گوناگون

جانفشانی و رشادت مردم سردشت در تاریخ به ثبت رسیده است

81241385 5829786

فرشته حشمتیان روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش حمایت حقوقی از مصدومین شیمیایی که با حضور مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران، فرماندار و اعضای امور بانوان سردشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: بمباران شیمیایی مردم مظلوم سردشت در دوران دفاع مقدس یکی از اسناد مهم رسوایی استکبار جهانی است.

وی با اشاره به پایداری و استقامت مرزداران سردشت در دفاع از نظام و انقلاب گفت: مقاومت و پایداری این مردم بود که رژیم بعث عراق را مجبور ساخت تا مردم بی دفاع این منطقه را مورد اصابت بمباران شیمیایی قرار دهد.

حشمتیان با بیان اینکه دفاع مقدس یک اعتقاد و ایمان قلبی برای ملت ایران بود افزود: دفاع مقدس مربوط به جریان و قشر خاصی نیست بلکه به عموم ملت ایران تعلق داشته و سنگ بنای نظام به شمار می رود.

وی پیام شهدا را سرمشق زندگی همه ایرانیان دانست و گفت: جایگاه شهدا و نقش بی بدیل زنان در دوران دفاع مقدس از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اگر هدایت مادران و همسران و صبر بانوان نبود رزمندگان اسلام نمی توانستند دشمن تا دندان مسلح را در دوران دفاع مقدس با شکست مواجه سازند.

وی گفت: باید گنجینه خاطرات زنان شهیده را در دوران دفاع مقدس بشکافیم تا با استفاده از آن برنامه های آینده جامعه را ترسیم کرده و از انحراف نسل امروز جلوگیری کرد.

معاون سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس کشور اضافه کرد: باید نسل امروزی ما با ارزش های دفاع مقدس و آرمان ها و اهداف شهدا و ایثارگران آشنا شوند و بهترین شیوه اشنایی آنان با این امر بهره گرفتن از استعداد نویسندگان و فیلمسازان و اهل قلم است که به صورت هنرمندانه ای این خاطرات را نشر دهند.

وی در زمینه برگزاری همایش حمایت از حقوق مصدومان شیمیایی نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در روز سی ام شهریورماه سال جاری اولین همایش حمایت حقوقی از مصدومان شیمیایی در تهران برگزار می شود و همزمان این همایش از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان های سردشت و سنندج نیز با حضور مسوولان برگزار می شود.

در بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر 66، رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام سردشت از توابع استان آذربایجان غربی را هدف قرار داد.

در این حمله ناجوانمردانه 119 نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و بیش از چند هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

این شهرستان با 111 هزار نفر جمعیت در 250 کیلومتری جنوب ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

7506/584/581

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا