گوناگون

استاندار: مصارف بانکها در خراسان شمالی دو برابر منابع است

81216595 5787552

ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ روز پنجشنبه در همایش روز صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران و معدنکاران خراسان شمالی افزود: اکنون منابع بانکها در این استان 14 هزار میلیارد ریال و مصرفشان حدود 30 هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: برای حل مشکل کمبود منابع مالی بانکها در خراسان شمالی باید بانک مرکزی خط اعتباری ویژه ای را برای پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و اقتصاد اختصاص دهد.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: با توجه به طرح موضوع کمبود منابع بانکهای استان به خصوص برای پرداخت تسهیلات 12 هزار و 500 میلیارد ریالی سفر رهبری، در نشست با مدیران بانک مرکزی بنا شد این مشکل به زودی رفع شود.

وی گفت: علاوه بر آن تعدادی از واحدهای بزرگ صنعتی استان مشکلاتی را برای دریافت تسهیلات داشتند که با موافقت بانک مرکزی این مشکلات نیز رفع شده است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بررسی آماری نشان می دهد دخل و خرج شهروندان در این استان همخوانی ندارد.

ˈموسی الرضا ثروتیˈ افزود: طبق همین آمار درآمد مردم استان خراسان شمالی سالانه 84 میلیون ریال اما مخارجشان 105 میلیون ریال بوده است.

وی گفت: ناهمخوانی درآمد مردم با مخارجشان موجب شده تا اکثر آنها برای جبران کسری درآمد خود به بانکها روی آورند و همه آنان به این بنگاههای اقتصادی بدهکار شوند.ک/2

2712/626/660

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا