گوناگون

استاندار کرمانشاه: باید شرایط را برای شادی جوانان فراهم کنیم

81197756 5754978

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم رضایی بابادی عصر روز چهارشنبه در همایش تجلیل از جوانان برتر استان که در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، ضرورت واقعی جامعه را شادی دانست و افزود: جوانان ما باید شرایط شادی و نشاط را در جامعه فراهم کنند و مسوولان نیز در این زمینه کمک خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر مبنای کار ما اعتماد به جوانان باشد می توانیم از این ظرفیت عظیم در جهت توسعه و پیشرفت کشور و استان بخوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به خلاقیت، تحرک، انظباط، سلامت نفس و سلامتی که جوانان کشورمان در انجام کارها دارند، گفت: مسوولان و خانواده ها باید با افزایش اعتماد خود به جوانان از این سرمایه ملی برای تعالی هرچه بیشتر کشور بهره ببرند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در نظام آموزشی ما به جوانان در دوران تحصیل کمتر بها داده می شود و آنها را کمتر درگیر مسائل اداری و اجرایی کشور می کنیم که این نقیصه باید هر چه زودتر برطرف شود.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه هم اکنون از لحاظ میزان بیکاری در رتبه سوم کشور قرار دارد و این رتبه در فصل زمستان به علت کاهش فعالیت های کشاورزی به اول می رسد.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: نظام اداری ما هم اکنون با افزایش تعداد کارمند روبروست از این رو لازم است جوانان از هم اکنون با توجه به ظرفیت های استان در بخش های کشاورزی و بازرگانی به دنبال یافتن شغلی مناسب برای خود باشند.

وی یکی از راهکارها را برای رونق و توسعه استان و رفع بیکاری جوانان، رونق بازارچه های مرزی دانست و گفت: با رفع مشکلات بازارچه های مرزی و ایجاد بازارچه های جدید می توان بخشی از جوانان جویای کار استان را جذب کار کرد.

وی همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی را یکی دیگر از راه های برون رفت استان کرمانشاه از مشکلات کنونی دانست و افزود: تاکنون هیات های مختلفی از کشورهای اروپایی و چینی وارد استان شده اند و امیدواریم با سرمایه گذاری که در بخش های پتروشیمی، ذوب آهن و تولید لاستیک خودرو صورت می گیرد، شاهد رونق استان باشیم.

567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا