گوناگون

هزینه 56 هزار میلیارد ریالی زیرساخت مسکن مهر بر دوش دولت تدبیر و امید

81211353 5778485

به گزارش ایرنا ˈعلی اصغر مهرآبادیˈ عصر یکشنبه در نشست شورای مسکن خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: در شرایط کنونی شرکت های خدمات رسان بابت تامین زیرساخت های این بخش شش هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی معوقه دارند.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تامین زیرساخت مسکن مهر در اختیار معاونت نظارت راهبردی رییس جمهوری قرار گرفته تا با برنامه ریزی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

مهرآبادی اضافه کرد: تامین این میزان اعتبار با محدودیت مالی دولتی در یکسال ممکن نبوده و حداقل در یک دوره پنج ساله این اعتبار تامین و زیرساخت ها شامل آب، برق و گاز و سایر نیازمندی ها از جمله اماکن آموزشی و تجاری فراهم می شود.

به گفته وی پیش بینی می شود معاونت برنامه ریزی در سال جاری حداقل 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت مسکن مهر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: بانک های عامل برای ساخت مسکن مهر تاکنون حدود 440 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات به مسکن سازان پرداخت کرده اند.

مهرآبادی افزود: حدود دو میلیون و 250 هزار واحد مسکونی مهر به تناسب پیشرفت فیزیکی از تسهیلات مسکن مهر برخوردار شده اند.

وی اضافه کرد: در مجموع برای تکمیل واحدهای در دست ساخت نیز حدود شش هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است که در کل میزان تسهیلات پرداختی به این واحدهای مسکونی به 500 هزار میلیارد ریال می رسد.

مهرآبادی گفت: در سال جاری طبق توافق وزارت راه و شهرسازی با بانک مسکن، تسهیلات 700 هزار واحد مسکن مهر تقسیط می شود که سهم هر استان از آن مشخص شده است.

وی اضافه کرد: اقساط تسهیلات مسکن مهر در مدت زمان 20 ساله و به صورت پلکانی از متقاضیان این واحدهای مسکونی در کشور دریافت می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: وزارت راه و شهرسازی ساخت 350 واحد آموزشی را در پروژه های مسکن مهر کشور آغاز کرده که شماری از این مدارس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده و مابقی نیز طبق زمان بندی تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن 400 مسجد نیز در این مجتمع ها ساخته می شود که در برخی نقاط کشور ساخت این مساجد به اتمام رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس نظر رییس جمهوری تا پایان سال 94 باید تمام واحدهای مسکونی مهر در کشور تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

مهرآبادی افزود: در این بخش به شرکت های تعاونی نیز اجازه داده شده تا مسکن مهر تکمیلی را به متقاضیانی بدهند که سهم خود را پرداخت کرده اند.

وی اضافه کرد: با وجود برخی نقاط ضعف در اجرای مسکن مهر، به دلیل درگیری اقشار کم درآمد جامعه با این بخش، باید همه کمک کنند تا این واحدها تکمیل و زودتر به مردم واگذار شود. ک/2

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا