گوناگون

استاندار کرمانشاه: دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی جدیت دارد ‌

‌استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی، همگرایی و وحدت بین تمامی ارکان تصمیم‌گیری تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کرمانشاه، مهندس ابراهیم رضایی بابادی در نشست با فرمانداران استان فلسفه کاری فرمانداران را تلاش برای ایجاد شرایط بهتر برای مردم عنوان و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برنامه‌های ویژه‌ای را برای حرکت کشور به سمت پیشرفت در نظر گرفته که مسئولان و مدیران استان باید با بهره‌گیری از این برنامه‌ها مسیر توسعه و بالندگی استان را محقق سازند.

وی در ادامه جلب مشارکت و همکاری مردم به خصوص روستاییان را در اتخاذ تصمیمات مهم برشمرد و اظهار کرد: فرمانداران باید ترتیبی اتخاذ کنند تا برنامه‌ها با مشارکت روستاییان و درون خود روستاها تدوین و اجرا شوند، زیرا با این مهم روند اجرایی طرح‌ها و پروژه‌ها با سرعت بیشتری دنبال می‌شوند و کارایی خدمات نیز افزایش پیدا می‌کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین توجه به IT وICT را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با تحقق این امر علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، سرعت انجام کارها و برنامه‌ها نیز افزایش می‌یابد و زمینه ارائه خدمات به مردم سهل‌تر می‌شود.

رئیس شورای اداری استان در ادامه بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی را بسیار مهم و از اولویت‌های کاری فرمانداران برشمرد و گفت: دولت در این زمینه قاطعیت دارد و ما هم در استان با جدیت در این مسیر گام برمی‌داریم بنابراین باید گلوگاه‌های فساد شناسایی شوند و این مهم نیازمند هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذیربط است.

رضایی تصریح کرد: دولت ضمن داشتن برنامه برای مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، برای صرفه‌جویی و کم کردن هزینه‌ها نیز برنامه دارد، لذا مسئولان در انجام این موضوعات باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد صندوق تامین اجتماعی برای روستاییان و کشاورزان از سوی دولت تدبیر و امید را یک اقدام اساسی و ارزشمند عنوان و تصریح کرد: سهمیه استان در اجرای این طرح تحت پوشش قرار دادن 40 هزار خانوار است و این موضوع یک فرصت برای تحت پوشش قرار دادن روستاییان از لحاظ بیمه‌ای است که فرمانداران باید ضمن تلاش برای استفاده از همه سهمیه‌ها، همچنان تلاش کنند که سهم بیشتری در این خصوص نصیب استان شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای استفاده بیشتر و بهتر از این فرصت، فرمانداران باید طبق یک برنامه مشخص مزیت های آن را از طریق بخشداران و دهیاران برای روستائیان تشریح نمایند.

وی همچنین از انعقاد تفاهمنامه بین وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور برای ارائه خدمات بهتر به روستاییان خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه دهیاران در هر روستا به عنوان مدیر بحران آن روستا معرفی شده‌اند و دستورالعمل این تفاهمنامه برای فرمانداری‌ها ارسال شده است که باید به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه تلاش برای پرداخت خسارت بیمه به روستاییان را مهم عنوان و اظهار کرد: در طول 8 سال گذشته بنا به دلایل متعددی پرداخت خسارت به روستاییان صورت نگرفته است لذا فرمانداران باید تلاش کنند تا این کاستی‌ها برای روستاییان رفع و زمینه‌های تشویق و توجه آنان به این موضوع فراهم شود.

رضایی در ادامه سخنان خود دیدار مستمر فرمانداران با خانواده‌های معظم شهدا را از وظایف و اولویت‌های فرمانداران برشمرد و گفت: به یاد شهدا بودن از وظایف مهم مسئولان است اگر امروز در کشور آرامش و امنیت وجود دارد بواسطه تلاش‌ها و جانفشانی‌های شهیدان و جانبازان در طول 8 سال جنگ تحمیلی است.

رضایی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی، همگرایی و وحدت بین تمامی ارکان تصمیم‌گیری تقویت می‌شود و در این زمینه است که فرمانداران جهت حل مشکلات می‌توانند تلاش داشته باشند و ضمن پیش بردن کارها، محیط شهرستان‌ها را به محیط کار و کوشش تبدیل کنند.

وی کار و هنر فرمانداران را تلاش برای ایجاد آرامش و وحدت در شهرستان‌ها عنوان و اظهار کرد: فرمانداران باید با استفاده از تجارب کاری خود زمینه همگرایی اجتماعی را در شهرستان ها فراهم کنند.

رضایی در ادامه مبارزه جدی با مواد مخدر را از اولویت‌های کاری بسیار مهم فرمانداران دانست و تاکید کرد: اگر اثرات مخرب مواد مخدر بیشتر از جنگ نباشد کمتر از آن نیست لذا برای مبارزه جدی و موثرتر با این پدیده شوم باید مشارکت عمومی را جلب کنیم و برنامه‌ها را با جدیت مورد توجه قرار دهیم.

وی همچنین نقشNGO‌ها را در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی مانند ساماندهی متکدیان، طلاق، مبارزه با مواد مخدر، حل مشکل بیکاری و… بسیار مهم برشمرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود به مشکلات حاصله در 8 سال گذشته در کشور اشاره و اظهار کرد: پس از این خرابکاری‌ها و مشکلات همه وظیفه داریم که با جدیت تلاش و نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

وی افزود: کشور در طول 8 سال گذشته علیرغم درآمدهای بالا و بهترین شرایط هماهنگی دچار مشکلات عدیده‌ای شد لذا این مشکلات وظیفه ما را برای خدمت‌رسانی سنگین‌تر و بیشتر می‌کند.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود تاکید کرد: همه وظیفه داریم که زمینه و بستر را برای توسعه، بالندگی و پیشرفت استان فراهم کنیم و این استان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه و خاص خود زمینه‌های بسیار مناسبی برای توسعه دارد و همه باید با تعامل و تلاش نسبت به مهمترین معضل استان یعنی بیکاری اهتمام ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا