گوناگون

استاندار کرمان: سرمایه گذاری شش ماه گذشته معادل 10 سال بودجه استان است

81233045 5815572

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی پنجشنبه شب در دومین جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند که با حضور ائمه جمعه زرند، خانوک و ریحان شهر، مسوولان اجرایی، سرمایه گذاران بخش صنعتی و اقتصادی زرند در تالار فرهنگیان برگزار شد، افزود: اعتبارات دولتی ناچیز است و نباید منتظر بودجه دولتی باشیم.

وی تاکید کرد: باید سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی کنیم.

وی رفع مشکلات سرمایه گذاران را از وظایف مدیران اجرایی استان دانست و گفت: با ایجاد هر طرحی ضمن رونق اقتصادی مشکلات به دست خود مردم برطرف می شود و ما خادم هر سرمایه گذار هستیم.

استاندار کرمان با تاکید بر ایجاد اعتماد در مردم برای مشارکت در طرح های بزرگ افزود: سالیانه میلیاردها تومان درآمد پسته عاید باغداران پسته در این شهرستان می شود که می تواند در توسعه اقتصادی، درآمدزایی و ایجاد اشتغال در شهرستان زرند نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به بحران کم آبی و خشکسالی های پی در پی تصریح کرد: متاسفانه در سنوات گذشته چاه های غیر مجازی حفر و بر مشکلات کم آبی افزوده شده است.

رزم حسینی، تنها راه برون رفت از بحران کم آبی در منطقه را صرفه جویی در مصرف آب با مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: مدیریت مصرف آب با همکاری جهاد گونه کشاورزان منطقه محقق می شود.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری بخش خصوصی اظهار کرد: استفاده بهینه از منابع خدادادی مانند بخش های معدنی و کشاورزی می تواند استان کرمان را به خودکفایی برساند و همدلی و همگرایی که هم اکنون ایجاد شده است، مسیر توسعه را شتاب بیشتری بخشد.

فرماندار زرند هم در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمندی در زمینه توسعه شهرستان زرند صورت گرفته و با ابتکار عمل ارزشمند استاندار کرمان در ایجاد مثلث توسعه در شهرستان زرند نیز جلسات مثلث توسعه با محوریت امام جمعه و نماینده مردم و سایر اعضا به طور منظم برگزار شده و آثار و برکات ارزشمندی داشته است.

حبیب الله خنجری بیان کرد: همه مسوولان شهرستان زرند از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت جدی را انجام می دهند و زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم است.

وی افزود: بعضی از کارهای اداری که سرمایه گذاران با آن روبرو هستند مانند استعلامات از ادارات مختلف باید تسریع یابد.

فرماندار زرند، نبود تجهیزات مناسب برای افزایش تولید ذغال سنگ در شهرستان با توجه به نیاز کارخانه کک سازی را از مشکلات موجود ذکر کرد و چاره اندیشی مسوولان را در رونق و افزایش تولید ذغال سنگ خواستار شد.

امام جمعه زرند نیز با تاکید بر لزوم بهره گیری از معنویات ماه مبارک رمضان اظهار امیدواری کرد: با وحدت و همدلی بیش از پیش شاهد رونق اقتصادی در شهرستان زرند باشیم.

نمایندگان بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، تولیدی و خدماتی به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و مشکلات برخی از سرمایه گذاران از جمله کمبود نقدینگی، توسعه کارگاه ها و بخش صادرات کالاها مورد بررسی قرار گرفت که استاندار برای رفع آنها قول مساعد داد.ک/2

7434/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا