گوناگون

استاندار: 50 سال آینده قم به بیابان تبدیل خواهد شد

استاندار قم گفت: اگر برای حفظ آب و خاک استان برنامه ریزی و اقدام عاجل صورت نگیرد در 50 سال آینده استان قم به بیابان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، حجت الاسلام “محمدصادق صالحی منش” در دیدار با مدیران شرکت آبفار قم افزود: با توجه به مشاوره‌های کارشناسان آب و خاک گفت: وضعیت اقلیم استان در حالت هشدار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید مشکلات را با مرد در میان گذاشت و از آنها تقاضا کرد در راستای مدیریت تقاضا از جمله شناسایی و رفع انشعابات غیرمجاز مجموعه را یاری کنند و شرکت آبفار هم با تمهیدات قانونی تسهیلات لازم را در این راستا در نظر بگیرد.

وی در ادامه به رضایتمندی استانداری قم از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: اقدامات مجموعه آبفار قم به خوبی توانسته مشکلات موجود در تامین آب روستاها را کنترل و مدیریت کند.

صالحی منش هماهنگی و آمادگی معاونت برنامه ریزی استانداری قم را در ارتباط و تعامل بیشتر با این مجموعه اعلام کرد که با دقت و صرف وقت بیشتر به بررسی و رسیدگی مسائل شرکت آبفار بپردازند.

*حدود 24 روستای استان قم از سرشاخه‌های دز بهره مند می‌شوند

در ادامه این دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: با تخصیص بودجه‌های مصوب حدود 24 روستای استان قم از سرشاخه‌های دز بهره مند می شوند.

علی جان صادق پور افزود: هم اکنون حدود 20 روستا از خط سرشاخه‌های دز بهره مند هستند ولی با توجه به کمبود منابع مالی امکان دسترسی تمام روستاها به آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: 150 روستا تحت پوشش شرکت آبفار قم قرار دارند و هرچند ظاهرا تعداد این روستاها کم است ولی از اهمیت از بالایی برخوردار است چراکه مردم در ایام تعطیل و فصول گرم سال جمعیت روستاها گاهی تا پنج برابر افزایش می یابد.

وی با توجه به اینکه استان قم در منطقه نیمه خشک و خشک قرار دارد، ادامه داد: تنها منبع تامین آب روستاها از محل خود روستاهاست و به علت کاهش نزولات جوی هرساله منابع آب از نظر کمی و کیفی با افت مواجه می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا