گوناگون

استفاده از نیروهای غیربومی در پروژه های عمرانی لرستان/ ارتباط دانشگاه و صنعت ضعیف است

به گزارش خبرنگار مهر ، علي آشتاب ظهر یکشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان خرم آباد كه در سالن اجتماعات فرمانداري خرم آباد برگزار شد مسئله اشتغال و بخصوص بيكاري نسل جوان را يكي از مهمترين مشكلات فراروي مردم استان دانست و عنوان كرد: در حال حاضر سند توسعه و اشتغال استان لرستان تدوين شده كه اجرا و پيگیري اين سند در استان مواردي است كه بايد به طور جد توسط مديران شهرستاني در دستور کار قرار گیرد.

وي ادامه داد: براي اجرايي كردن اين سند نيازمند به منابع مالي هستيم كه بخشي از اين اعتبارات در سطح ملي، استاني و بخشي از محل تسهيلات بانکی تامين مي شود.

آشتاب از اختصاص 176 ميليارد و 500 ميليون تومان تسهیلات اشتغالزایی به استان خبر داد و گفت: مبلغ اين تسهیلات به سيستم بانكي استان ابلاغ شده است لذا به دستگاه هاي اجرايي اعلام كرده ايم كه نيازمندي هاي خود را اعلام و در تقسيم اين اعتبار در سطح استان ما را راهنمايي كنند.

مدير كل كار، ‌تعاون و رفاه اجتماعي استان لرستان با انتقاد از بكارگيري نيروهاي غير بومي در پروژه هاي در حال احداث در استان گفت: فعاليت پروژه هاي عمراني استان فرصت بسيار مناسبي براي افزايش فرصت هاي اشتغال در بين جوانان استان است كه متاسفانه در بعضي از پروژه ها از نيروهاي غير بومي براي تامين نيروي انساني استفاده مي شود.

وي اضافه كرد: بايد با برگزاري جلسات با مديران پروژه هاي استاني استفاده از نيروهاي بومي در اين پروژه ها در دستور كار قرار گيرد چرا كه نيروهاي متخصص در تمامي رشته هاي مرتبط با پروژه هاي عمراني در استان وجود دارد.

آشتاب همچنين با بيان اينكه 56 درصد بيكاران موجود در استان فاقد مهارت هاي لازم هستند عنوان كرد: دانشگاه علمي كاربردي و مراكز فني و حرفه اي بايد با ايجاد كميته هاي آموزشي با عضويت دستگاه هاي مختلف زمينه ارتقاي سطح مهارت بيكاران را فراهم کرده و از اين طريق به ايجاد تحول در زمينه اشتغال جوانان كمك كنند.

وی در ادامه ارتباط ضعيف دانشگاه و صنعت را يكي ديگر از علل افزايش بيكاري در استان دانست و بيان داشت: رشته تحصيلي و خروجي دانشگاه هاي مرتبط با صنعت در استان متناسب با نياز منطقه نيست و لازم است كه شوراي آموزشي استان ضمن توجه به اين نكته دانشگاه را به سمت نيازهاي استان سوق دهد.

وي همچنين از وجود سه هزار و 100 تعاوني فعال در استان خبر داد و گفت: تلاش شده است از طريق مكاتبات متعدد با وزات تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي سرمايه در گردش مورد نیاز این بخش را فراهم کرده و توسعه و تكميل تعاونیها را در دستور کار قرار دهیم.

آشتاب همچنين گفت: يك بسته پيشنهادي براي توسعه استان تهيه شده است كه در آن ضمن معرفي پتانسيل ها و ظرفيت هاي موجود در استان مشكلات فراروي بخش هاي مختلف و راههاي برون رفت از اين مشكلات را نيز مطرح كرده ايم كه اميدواريم منجر به توسعه و ارتقاي جايگاه استان در كشور شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا