گوناگون

استفاده صحیح از فضای مجازی به هدایت فرهنگی نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زمانی در همایش فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها در کرج در سخنانی عدم فرهنگ سازی مناسب در زمینه استفاده از اینترنت را موجب بروز مشکلات بسیاری برای خانواده ها و جامعه دانست و گفت: از جمله اهداف برگزاری این همایش جلوگیری از معضلات ناشی از عدم فرهنگسازی مناسب و صحیح در فضای مجازی است.

وی افزود: در آموزش‌های همگانی باید مواردی چون اطلاع‌رسانی در زمینه خطرات اینترنت‌، چگونگی اطلاع درست از سایت‌های مورد استفاده و نظارت غیر‌مستقیم بر این موضوع و جلب اعتماد دو سویه در محیط خانواده برای آگاهی از مشکلات احتمالی در استفاده از اینترنت مورد توجه اساسی قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیازها، خواسته‌ها، منافع و آسیب‌های فضای مجازی برای جوانان باید تعریف شود، یادآور شد: رایانه، اینترنت و همه ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف خدمت به نوع بشر طراحی شده است.

زمانی ادامه داد: اگر به دنبال افزایش اثربخشی استفاده از فناوری‌های نوین هستیم باید ابتدا فرهنگ کاربرد مفید آنها را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز با بیان اینکه جامعه هدف استان برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی و آشنایی با فرصت های آن به سه گروه اولیاء دانش آموزان، مدیران حوزه فناوری، دانش آموزان و نوجوانان  دسته بندی شده است، گفت: جامعه هدف ما برای برگزاری این همایش همه مردم از اقشار مختلف  جامعه بوده است.

وی لزوم آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را در مدارس، دانشگاه ها، مساجد و کانون های فرهنگی مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: فناوری‌های نوین و فضای مجازی عرصه بسیار وسیعی است که کسی به تنهایی نمی‌تواند آن را مدیریت کند، به همین منظور جهت ترویج فرهنگ صحیح استفاده از این فضا که با گسترش روز افزون همراه است عزم ملی و هدایت فرهنگی نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا