گوناگون

استکبار درصدد ضربه به اسلام و اصل کلمه امربه معرف است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌‌الاسلام علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند اظهار کرد: استکبار گرگی است که جوامع را می‌درد و تنها می‌توان با علم وآگاهی و پیشرفت جامعه در مقابل آن ایستاد.

وی با بیان اینکه بدون علم و آگاهی نمی‌توان از گله گرگان عبور کرد، گفت: در این شرایط زمینه برای ورود تکفیری‌ها فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی‌بیرجندی با تاکید بر ضرورت توجه به امربه معروف و نهی از منکر گفت: استکبار عواملی را در این پوشش مانند تکفیری‌ها و داعش وارد عرصه کرده تا ضربه به اسلام و اصل کلمه امربه معرف بزند.

حجت‌الاسلام رضایی‌بیرجندی با اشاره به فرا رسیدن محرم بیان کرد: راه نجات جامعه ایستادگی در برابر بدی‌ها، زشتی‌ها، بی‌حجابی و دروغ است که در این راستا باید بر گسترش امر به معروف ونهی از منکر در جامعه تلاش کرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه محبت، عشق، ایثار و بوی خوش عالم بشریت برگرفته از سوختن دل اولیاءالهی است، تصریح کرد: در قران در500 آیه به رحمت الهی اشاره شده و رحمت الهی در قالب عملی به تمام بشریت ارائه شده است.

حجت‌الاسلام رضایی‌بیرجندی شرط بهره‌مندی از رحمت الهی را شناخت و اعتماد به پروردگار دانست و گفت: رحمت خداوند همه موجودات را شامل شده اما بر محسنین این رحمت نزدیک‌تر است.

وی بر فضیلت خواند دعای صباح اشاره کرد و افزود: تلاوت جملات حضرت علی (ع) در دعای صباح روزهایتان را نوارانی می‌کند و می‌توان مهربانی را با خواندن این دعا تمرین کرد.

وی نماز جمعه را کانون نظم، آگاهی و بصیرت دانست و بیان کرد: نمازجمعه عید الهی و عید دوستان خدا و محلی برای تعلیم و تربیت است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به هشت آبان روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: باید در پدافند غیرعامل با مصونیت‌سازی درونی و مدیریت آن، کشور را از درون قوی و شکست‌ناپذیر و امر دفاع و استقامت را بالا ببریم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا