گوناگون

اسلام هرگز فرقه گرایی، ترور و کشتن انسانهای بی گناه را نمی پذیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی کتاب “تصوف و صوفیان امروزی و تروریسم” تالیف علی عباس، خبرنگار و یکی از مسئولان روزنامه نئی بات با حضور شخصيتهاي علمی، دینی، مذهبی و سیاسی از جمله اکبر برخورداری وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور، منیر بهتی رئیس دانشگاه بهاءالدین زکریا در لاهور، خالد یعقوب اندیشمند و تاجر پاکستانی، اجمل نیازی روزنامه نگار، رحمت الله مبارک نماینده امیر اکبر اعوان یکی از صوفیان سلسله نقشبندی، جاوید شیدا از شاعران ممتاز پاکستان، ندیم دار مجری شبکه تلویزیونی ویلیو تی وی در سالن اجتماعات فرهنگی امام رضا(ع) خانه فرهنگ كشورمان در لاهور برگزار شد.

اجمل نیازی در رابطه با نقش ايران در ترويج تصوت گفت: محبت عنصری جاودانه است. تصوف با محبت رابطه ویژه ای دارد. ایران نقش مهمی در ترویج تصوف دارد. تصوف از ایران وارد شبه قاره شده است. فکر و ذهن صوفی همیشه سرشار از عشق و بی قراری است. انسانها در خلوت و تنهایی به کمال می رسند.حضرت رسول اکرم(ص) نیز در غار حرا در خلوت و تنهایی به پیامبری رسید.

وي افزود: تصوف دارای 4 سلسله است که از بین آنها 3 سلسله تصوف به حضرت علی(ع) منتهی می شوند، لذا برای رسیدن به کمال، ارادت به حضرت علی(ع) و داشتن ذوق تصوف از جمله ضروریات است.

“خالد یعقوب” از اندیشمندان پاکستان گفت: حضرت علی (ع) فرمود اگر شما نمی توانید حق را از باطل تشخیص دهید، به سوی باطل بنگرید و ببینید که با چه کسی دشمنی می کنند. کسی که حرف از تفرقه بزند دین اسلام را درک نکرده است. اميدوارم هماهنگونه که در الفبا حروف س و ش در کنار هم قرار گرفته اند برداران سنی و شیعه متحد شوند.

“اکبر برخورداری” در رابطه با معناي توف گفت: اگر ما به زندگی بزرگان سلسله تصوف نگاه و اعمال و رفتارهای آنها را بررسی كنيم می بینیم که معنای صوفی واقعی چیزی نیست جز اطاعت از اوامر الهی پرهیز از منکرات. پس عارف و صوفی واقعی کسی است که با خلق و در خدمت خلق باشد نه علیه خلق. همانطور که بزرگان صوفی چون خرقانی از ایمان کسی سوال نمی کردند و انسانیت را مد نظر داشتند. روح بلند عارف وصوفی صاف و واقعی فرقه گرایی و دسته بندی را نمی پذیرد.

وي افزود: اسلام هرگز فرقه گرایی و ترور و کشتن انسانهای بی گناه را نمی پذیرد. پیامبر اسلام(ص) رحمة للعالمین است. فقط رحمت برای مسلمانان نیست بلکه رحمت برای همه در عالم خلقت است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا