گوناگون

اصرار برای حضور بانوان در ورزشگاه یک بزرگ نمایی غربی است

محمد مقدم جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر در جامعه‌ی ما بانوان در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی،  اقتصادی و سیاسی فعالیت دارند و کسی آنان را از انجام این فعالیت‌ها نه تنها منع نمی‌کند بلکه در پاره‌ای از موارد با ایجاد زمینه‌سازی مناسب سعی شده از حضور آنان نیز استقبال شود.بانوان ایرانی پا به پای مردان نیز از تمام حقوق شهروندی بهره‌مند هستند.

وی در ادامه افزود: این تصور که اگر بانوان اجازه‌ی حضور در ورزشگاه‌ها را نداشته باشند حقوق اساسی و شهروندیشان زیر سؤال کاملأ غلط و تقریبأ غیر منطقی است.

مقدم در ادامه گفت:‌دشمنان ما همواره در تلاش‌اند که از موضوعات متفاوت برای منافع خود بهره ببرند. رسانه‌های غربی با پررنگ کردن این موضوع و تحلیل و بررسی آن به طرق مختلف به دنبال بهره‌برداری سیاسی به نفع خود هستند. کشورهای غربی همواره تمام سعی خود را به کار می‌برند  تا فرهنگ، اعتقادات و باورهای مذهبی ما را زیر سؤال ببرند.

وی در ادامه افزود: گروه‌های فمنیستی نیز در کشور سعی دارند از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و دست آویزی برای اعترضات هر روزه‌ی خود ایجاد کنند. در حال حاضر محیط ورزشگاه‌های ما امن و مناسب نیست و برای حضور بانوان یک بسترسازی مناسب فرهنگی و اجتماعی جامع نیازمند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهتر است برای این موضوع زیاد اصرار نورزیم زیرا گمان نمی‌کنم فردی علاقمند باشد که با خانواده‌اش که شامل دختر و یا همسرش هم نیز می‌شود به ورزشگاه برود اما خانواده‌اش دچار مشکلات اخلاقی یا امنیتی شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا