گوناگون

مراسم ارتحال امام خمینی(ره) با حضور شیعه و سنی در عسلویه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم بی‌آزار شیرازی ظهر چهارشنبه در مراسم ارتحال امام خمینی در عسلویه با اشاره به شخصیت بزرگ امام خمینی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) همواره بر لزوم وحدت بین مسلمانان تاکید بسیار زیادی داشتند و این وحدت اسلامی را احیا کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: امام خمینی در راستای تحقق این نوع وحدت تلاش‌های بسیار زیادی داشتند و می‌توانیم بگوییم که ایشان در عمل وحدت اسلامی را به جهان اسلام عرضه کردند.

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه به بیداری اسلامی در شرایط کنونی جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این بیداری اسلامی نتیجه تلاش‌های امام خمینی و روشنگری های امام راحل است.

آیت‌الله بی‌آزار شیرازی ادامه داد: پیام انقلاب بزرگ حضرت امام خمینی(ره) سراسر جهان را گرفته است و حتی در بین غیر مسلمانان نیز این پیام شنیده شد که این بیداری اسلامی در جهان اسلام نتیجه ان پیام‌ها است.

IMG14124655

امام جمعه عسلویه نیز در این آئین با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این مراسم، اظهار داشت: رحلت امام خمینی(ره) غم بزرگی برای ملت ایران بود ولی ما از اینکه جانشین آن حضرت کسی است که به حق خلف صالح و جانشینی برحق بود خدا را شاکریم.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پس از امام خمینی(ره) کشتی بان مطمئن این نظام و انقلاب در طوفان های حوادث بودند و ملت ایران با تدابیر حکیمانه و هدایت‌های پیامبرگونه ایشان در مسیر تعالی و پیشرفت معنوی و مادی حرکت می‌کردند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امیدواریم با تدابیر حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، این نظام اسلامی با دستان پربرکت ایشان به دست صاحب اصلی آن آقا امام عصر (عج) برسد.

لازم به ذکر است که در این آئین که با حضور با شکوه آحاد مردم شیعه و سنی شهرستان عسلویه در مصلی جمعه عسلویه برگزار شد، حسین کشتکار از مداحان مطرح استان به مرثیه‌خوانی و نوحه‌ثرایی پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا