گوناگون

مسوولین به مجموعه دانشگاهی اعتماد کنند

81220776 5794884

مهدی عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اعتماد و باور نسل جوان بسیاری از مشکلات جاری جامعه را حل می کند، افزود: با وجود تزریق روحیه خودباوری در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، متاسفانه برخی فرهنگ های نادرست در راستای دستیابی به توسعه و پیشرفت در جامعه برچیده نشده است.

وی توجه به تحقیقات توسعه ای بر اساس نیازهای مناطق مختلف را ضروری خواند و اظهار کرد: پژوهش زیربنای اقتصاد مقاومتی است.

رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای قناعت نیست بلکه قناعت یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و برای دستیابی به این امر باید زمینه لازم برای کشف دانش توسط نسل جوان فراهم شود.

عباسی ادامه داد: متاسفانه در برخی زمینه ها محوریت پژوهش های انجام شده، مورد نیاز جامعه نیست و هیچ گره ای از مشکلات باز نمی کند.

وی بر لزوم باور استعدادهای بومی استان زنجان برای نیل به اهداف توسعه ای تاکید وتصریح کرد: استفاده از ظرفیت های بالقوه بومی نقش بسزایی در پیشرفت این استان و رفاه عمومی شهروندان دارد.

رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: برای دستیابی به توسعه و پیشرفت و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید از اتکا به صادرات نفتی اجتناب کرد و برنامه ریزی های لازم جهت استفاده از علوم نوین و تکنولوژی های جدید را در دستور کار قرار داد.

7318/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا