گوناگون

اصفهانيان: دستمزد داوران بايد افزايش يابد

فريدون اصفهانيان در گفت‌وگو با تسنيم، درباره عملکرد داوران در فصل گذشته گفت: در اين زمينه کارشناسان بايد نظر بدهند اما از نظر ما عملکرد داوران خوب بود. انتقادات در همه رشته‌ها وجود دارد. به عنوان مثال از مربيان و بازيکنان هم ايراد مي‌گيرند اما مسئله اين است که در مورد داوران بايد فرهنگ‌سازي شود تا از آنها قدرداني به عمل آيد.

رئيس کميته داوران ادامه داد: داوران بدون هيچ چشمداشت و حق‌الزحمه‌اي کار مي‌کنند ولي مورد بي‌مهري قرار مي‌گيرند. نبايد چنين اتفاقاتي براي آنها بيفتد.

اصفهانيان در مورد اظهارات يدالله جهانبازي مبني بر اينکه «ميلياردها تومان خرج اردوهاي تيم ملي مي‌شود اما به داوران که مي‌رسند کفگيرشان به ته ديگ مي‌خورد»، تصريح کرد: درست نيست چنين صحبت‌هايي را انجام دهيم. ما داور و قاضي ميدان هستيم و بايد پذيرفت که يک قاضي بايد تامين شود اما مي‌دانيم که فدراسيون فوتبال در تلاش است امکانات رفاهي و حق‌الزحمه داوران را افزايش دهد.

رئيس کميته داوران درباره اينکه جهانبازي برخلاف وي مدعي بود علي کفاشيان نسبت به داوران بي‌خيال است، گفت: اصلا درست نيست که بگوييم کفاشيان و فدراسيون بي‌ خيال داوران هستند. همين امسال 50 درصد حق‌الزحمه داوران را براي قضاوت در ليگ‌هاي پايين و 30 درصد براي قضاوت در ليگ برتر افزايش داديم.

اصفهانيان تاکيد کرد: با توجه به اسپانسر‌هايي که فدراسيون جذب کرده، دستمزد داوران بايد افزايش يابد چون در فوتبال ما جايگاه داوران اينجا نيست. وقتي اين همه هزينه براي فوتبال مي‌شود، چرا داوران نبايد سهمي داشته باشند؟ داوران نيز مانند بازيکنان فوتبال به تغذيه، فيزيوتراپ و رفاه احتياج دارند.

وي در پاسخ به اين سوال که چند داور از ايران براي تماشاي مسابقات جام جهاني از سوي فدراسيون فوتبال اعزام خواهند شد، گفت: نمي‌دانم و ما ليست اسامي برخي از داوران را براي اعزام به اين مسابقات به فدراسيون فوتبال تحويل داده‌ايم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا