گوناگون

اصفهان میزبان بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران

به گزارش خبرنگار مهر، این کنگره با حضور رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران، جمعی از مسئولان کشوری، دانشگاه و اعضای هیئت علمی و متخصصان در این امر، حول محورهای ناباروری زنان و مردان، جنین شناسی ژنتیک، سلول های بنیادی، حفظ باروری، اخلاق در ناباروری و مباحث مامایی و پرستاری از امروز تا 23 خردادماه در مرکز همایش های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار خواهد شد.

عطالله قهیری دبیر علمی اجرایی این کنگره در این زمینه اظهار داشت: آشنایی با نظرات همکاران و ارتقای سطح آگاهی آنها و با خبر شدن از آخرین دستاوردهای روز ایران و دنیا در حیطه باروری و ناباروی و تبادل تجربیات و پیشنهادهای توانمند کننده در این زمینه از مهم ترین اهداف این کنگره است.

همچنین غلامرضا اصغری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان درباره برگزاری این کنگره اظهار داشت: طی سالیان متمادی موضوع ناباروری معضل بزرگ خانواده های مبتلاست که این موضوع با توجه به بحث تجدید نسل اهمیت بیشتری یافته و لزوم کمک به این افراد را در زمره وظایف مهم بخش بهداشت و درمان قرار داده است.

وی افزود: برای رفع این دغدغه در ربع قرن اخیر پیشرفت های زیادی در ارتباط با تکنولوژی تولید مثل حاصل شده که باعث شد جمع زیادی از متقاضیان باروری به آرزوی خویش دست پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان تاکید کرد: در طول این مدت تبادل اطلاعات علمی و اخلاقی در راستای تعامل فرهنگ های مختلف در سراسر جهان رخ داد که لازم است این مسائل نیز در مجامع علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به عنوان یکی از دانشگاه‌ های پیشرو در زمینه پژوهش، فناوری و تولید علم در کشور، اکنون میزبان همکاران و متخصصان مربوطه و اساتید ارجمند در بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران است و سعی وافر دارد با تعامل ، هم اندیشی و همکاری موثر میان پژوهشگران گرانقدر، زمینه ارتقای علمی را در این زمینه فراهم سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا