گوناگون

اعتبار ساماندهی كشف رود از سوی دولت به شهرداری مشهد واگذار شود

به گزارش خبرنگار مهر،.حسن موحدیان بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید شهردار مشهد از کال کشف رود اظهار كرد: شهرداری مشهد وظیفه ای برای ساماندهی کال کشف‌رود ندارد اما حس مسئولیت برای ساماندهی و رفع معضلات بهداشتی كال كشف رود در این نهاد وجود دارد كه قابل تقدیر است.

فرماندار مشهد مطرح كرد كه اعتبار 160 میلیارد تومانی تخصیص یافته از سوی دولت برای ساماندهی این کال بهتر است به شهرداری مشهد واگذار شود.

وی ابراز كرد: اطمینان دارم؛ اگر این اعتبار به شهرداری واگذار شود این نهاد 10 برابر این اعتبار را برای حل معضل کشف‌رود هزینه خواهد كرد.

به گفته موحدیان تلاش برای رفع معضل كال كشف رود یك ضرورت و وظیفه همگانی است.

اعتبار 160 میلیارد تومانی ساماندهی کشف رود به شهرداری واگذار شود

همچنین در این بازدید شهردار مشهد نيز از دولت تقاضا كرد تا  اعتبار مصوب 160میلیارد تومانی ویژه ساماندهی کشف رود به شهرداری مشهد واگذار شود تا شهرداری ساماندهی این كال را سرعت ببخشد.

صولت مرتضوی با ابراز اینكه دغدغه کال کشف‌رود بسیار جدی است، افزود: اگر مدیریت کلان کشور برای ساماندهی این کال چاره اندیشی نکند آسیب‌ها و معضلات زیست محیطی و آلودگی‌های بهداشتی آن گریبانگیر شهروندان و زائران مشهد الرضا می‌شود.

IMG17593329

احداث چند تصفیه خانه لوکال برای ساماندهی کال كشف رود

شهردار مشهد در ادامه با بیان اینكه شهرداری متناسب با بضاعت خود وارد کار شده است؛ تاكید كرد: 27 کیلومتر از بستر و حریم کال کشف‌رود در گام نخست ساماندهی و احداث چند تصفیه خانه لوکال نیز برای ساماندهی این کال در دستور کار است.

مرتضوی تاكید كرد: اگر اعتبار مصوب شده در سفر اخیر هیات دولت به مشهد در اختیار شهرداری قرار بگیرد؛ این کال یک تا دو سال آینده ساماندهی خواهد شد.

شهردار مشهد درخواست كرد هر چه زودتر این مصوبه ابلاغ شود تا شهرداری خدمتی موثر را در این خصوص به شهروندان ارائه دهد.

وی توضيح داد: کال کشف در بخش شمالی شهر مشهد و با طول 42 کیلومتر است كه 12 کیلومتر آن توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تملک شده و ضرورت دارد تا سرعت تحصیل حریم افزایش یابد تا از گسترش ساخت و سازها در حاشیه کال کشف جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا