گوناگون

مناسك مذهبي شكاف نسلي را به پيوند نسلي تبديل مي‌كند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا معممی مقدم عصر شنبه در دوره آموزشي معاونان فرهنگي ادارات كل تبليغات اسلامي استان‌ها به نقش امام حسين عليه السلام در احياي تمدن دين اشاره كرد و گفت: بناي يك تمدن بزرگ توسط بهترين خلق خدا در بي‌تمدن‌ترين جامعه بشري در 1400 سال پيش گذاشته شد و ما معتقديم اين تمدن بزرگ كه بر اساس فطرت بوده شاخصه‌هايي دارد كه ارزش حفظ و نگهداری آن تمدن کمتر از ایجاد آن نیست.

وي اظهار كرد: پس از رحلت پيامبر اسلام(ص) تمدن بزرگ اسلام دچار انحراف شده و امام حسين(ع) براي احياي اين تمدن قيام كردند و قيام آن حضرت مبتني به برخورد با منكرات و احياي معروف‌ها بود.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نفي مشروعيت يزيد و بيداري جبهه موحدان را از دستاوردهاي مهم قيام امام حسين(ع) ذكر كرد.

معممي مقدم نقش هيئت‌هاي مذهبي را در فعاليت‌هاي فرهنگي حوزه دين بسيار مهم دانست و تاكيد كرد: تشكل‌هاي ديني که در مسير شعائر چهارگانه (نظام اعتقادات، اخلاقيات، احكام و مناسك و شعائر) حركت كنند، تشكل‌هاي شاخص در طراز اسلامي هستند و در جبهه فرهنگي انقلاب نقش آفرين مي‌باشند که خوشبختانه بیشتر هیئت‌های مذهبی ما این گونه هستند.

وي اظهار كرد: كار هيئت‌هاي مذهبي، نهادينه‌سازي ظرفيت‌هاي توحيدي در مردم است و مي‌توان تعميق و ترويج ارزش‌هاي ديني و كمك به فضاي تبليغي حوزه دين مثل گسيل اعضاي هيئت‌هاي مذهبي در حوزه‌هاي علميه را از كاركردهاي هيئت‌هاي مذهبي ذكر كرد.

لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تشويق مردم به فعاليت‌هاي قرآني در هيئت‌هاي مذهبي را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: بايد براي توسعه فعاليت‌هاي قرآني در هيئت‌هاي مذهبي تلاش بيشتري شود.

وي برپايي اجتماعات باشكوه و تظاهرات مناسكي را مهم‌ترين بستر براي رسانه‌اي شدن و ديده‌شدن برنامه‌هاي هيئت‌هاي مذهبي ذكر كرد و گفت: رسانه‌هاي دنيا خواسته و نخواسته اين اجتماعات مناسكي را مخابره مي‌كنند.

معممي مقدم با بيان اينكه محور ما در تكاليف اجتماعي، حكم ولي فقيه است اظهار كرد: مناسك مذهبي و هيئت‌هاي مذهبي، سه نسل را در كنار هم مي‌نشانند و شكاف نسلي را به پيوند نسلي تبديل مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا