گوناگون

توفان دوباره تهران را درنوردید

81190465 5742101

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سازمان هواشناسی استان تهران سرعت این توفان را 72 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

براساس این گزارش، شدت توفان به قدری شدید بود که تردد خودروها را در شهر مختل کرد و در برخی معابر سطل های زباله به میان خیابان پرتاب شد.

هواشناسی کشور پیش از این وقوع توفان در استانهای قزوین، البرز و تهران را پیش بینی کرده بود.

این هشدار سازمان هواشناسی کشور در حالی منتشر شده است که شهرستان کرج از حدود ساعت 19 امروز با توفان مواجه شد که به مدت 40 دقیقه ادامه داشت.

سازمان هواشناسی همچنین پیش بینی کرد، آسمان تهران طی دقایق آینده شاهد وقوع رعد و برق و باراش باران به صورت رگبار خواهد بود.

** آماده باش کامل سازمان آتش نشانی

در همین حال سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ایستگاه های آتش نشانی پایتخت به دنبال وقوع توفان مجدد در تهران در آماده باش کامل قرار دارند.

سیدجلال ملکی عصر جمعه به دنبال وقوع توفان با سرعت بالای 70 کیلومتردر ساعت در گفت و گویی افزود: آتش نشانان پایتخت با تمام تجهیزات و امکانات آماده ارایه خدمات به حادثه دیدگان احتمالی هستند .

این توفان از ساعت حدود 19:20 عصر پس از عبور از استانهای قزوین و البرز وارد تهران شد.

به گفته ملکی تاکنون حادثه ای در این زمینه گزارش نشده است.

** تکرار وقوع توفان در تهران پیش بینی شده بود

رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه به دنبال وقوع توفان نسبت به تکرار این پدیده جوی هشدار داده بود.

به گفته وی تهران به دلیل خشک و نیمه خشک بودن و زمین های مستعدی که در اطرافش هست دچار چنین مشکل خاصی شد و شرایط روز دوشنبه ویژه بود؛ باید بگوییم که مشکل خاصی در خصوص آلودگی هوا وجود ندارد و با وجود وزش باد ناپایداری جوی طبیعی است.

سیام**9012/1647

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا