گوناگون

افزایش 15 درصدی زایمان طبیعی در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت زایمان طبیعی در استان 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «فرهاد پورفرضی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش از این استان اردبیل حدود 50 هزار نفر فاقد بیمه داشت، اظهار کرد: 65 هزار نفر در این استان بیمه‌شده‌ دارند که با توجه به این آمار به‌نظر می‌رسد در استان اردبیل فردی فاقد بیمه سلامت وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همه‌ی بیمارستان‌های استان اردبیل بازسازی یا درحال بازسازی هستند، یادآور شد: این استان بر اساس سطح‌بندی‌ها 2850، تخت بیمارستانی نیاز دارد که در این راستا بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد و بیمارستان فاطمی اردبیل برای اختصاص دادن اعتبار 100 درصدی لحاظ شده‌اند که امید می‌رود هر چه زودتر عملیات بازسازی آنها به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه از شروع مرحله‌ی سوم از طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: تعرفه‌های جدید خدمات درمانی در این طرح مصوب و اطلاع‌رسانی شده و همه‌ی نکات مرحله‌ی سوم طرح تحول نظام سلامت در سایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درج شده است.

پورفرضی با اشاره به کاهش نرخ خدمات درمانی در مقایسه با پیش از آغاز اجرای این طرح، گفت: مردم در صورت مشاهده‌ی تخلف در اجرای این تعرفه‌ها مراتب را به دانشگاه اطلاع دهند.

وی در خصوص اجرای دوم طرح تحول نظام سلامت نیز افزود : پیش از اجرای این طرح میزان پرداختی هزینه‌ی خدمات درمانی بیمارستانی 37 درصد بود که هم‌اکنون این هزینه به 8.5 درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از حضور 79 پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان‌ها و 37 نفر در مناطق محروم خبر داد و افزود: 51 پزشک متخصص جدید نیز برای استان جذب شده که به شمار پزشکان موجود در بیمارستان‌ها افزوده می‌شود.

پورفرضی گفت: در طرح تحول نظام سلامت تسهیلات ویژه‌ای برای ترویج زایمان طبیعی در نظر گرفته شده و با اجرای این طرح زایمان طبیعی در استان 15 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال 2550 نفر بدون پرداخت ریالی هزینه‌ی درمانی در استان زایمان طبیعی داشتند، یادآور شد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان زایمان طبیعی 41 درصد بود که هم‌اکنون به 56 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: هم‌چنین با اجرای این طرح میزان بستری در بیمارستان‌ها هفت درصد نسبت به گذشته افزایش یافته و مدت اقامت در بیمارستان نیز از 3.2 به 3.3 روز رسیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا