گوناگون

افشاگري بي‌سابقه رحمتي عليه قلعه‌نويي

 خبرآنلاين نوشت: او که تا به حال سعي کرده بود حرفي درباره جدايي‌اش از آبي‌ها نزند، به محض مصاحبه قلعه‌نويي به حرف‌هاي او پاسخ داد و گفت: «با کمال احترام به تمام مسئولان استقلال، چون معتقد بودم امير قلعه‌نويي مرد شماره يک باشگاه است، تا امروز صبر کردم. اگر قلعه‌نويي چيزي نمي‌گفت من هم دلايل جدايي‌ام را نمي‌گفتم. در اين مدت خيلي از هواداران تيم براي رفتنم از استقلال از دستم دلگير شدند و خيلي‌هايشان ديگر دوستم ندارند. خيلي‌ها با ديدنم، از من خرده مي‌گيرند چون از روزي که رفتم، طوري نوشتند و اطرافيان تيم طوري مصاحبه کردند که انگار من شرايط خارج از عرفي داشتم يا اينکه خواسته مالي‌ام خيلي بالا بوده است در حالي که هيچ کدام از اين مشکلات وجود نداشت.»

او سپس درباره دلايل جدايي‌اش مي‌گويد. طوري تاريخ‌ها و استدلال‌هايش را از پي هم مي‌آورد که اين حس القا شود مثل ماجراي تماس‌هاي کفاشيان درباره بازگشت به تيم ملي، اين بار هم همه اسناد اين اتفاق را در اختيار دارد: «‌دليل مالي پشت قضيه جدايي من نبود. آقاي قلعه‌نويي به عنوان مرد شماره يک باشگاه و تيم استقلال مرا نمي‌خواست.»

او البته اين حق را به مربي تيم سابق محبوبش مي‌دهد و اگر در برنامه ماه عسل درباره بزرگ‌ترين حسرتش گفته جدا کردنش از تيمي که دوستش داشته و برايش زحمت کشيده، دليل نمي‌شود که قلعه‌نويي را صاحب اين حق نداند که او را نپسندد: «اين حق مسلم و طبيعي ايشان است. قلعه‌نويي سرمربي تيم است و تصميم مي‌گيرد با چه بازيکني کار کند يا نکند. نمي‌توانم به ايشان خرده بگيرم چون سليقه و صلاح سرمربي در يک تيم تعيين‌کننده است نه ساير مسائل. آنها مرا نمي‌خواستند و مدت‌هاست که دنبال گلر ديگري بودند. مسئولان باشگاه استقلال از تاريخ 28 ارديبهشت‌ماه، مذاکره با چند دروازه‌بان ليگ برتري را شروع کردند و اين هم از نظر من ايرادي نداشت. به تمام اين گزينه‌ها گفته شد آقاي قلعه‌نويي به جمع‌بندي رسيده رحمتي در استقلال نماند. فوتبال ما هم اينقدر بزرگ نيست که اين بحث‌ها پنهان بماند.» و اين باعث دلخوري رحمتي شده اگرچه در ادامه مذاکره‌اي هم با او به عنوان کاپيتان تيم شده باشد؛ «در واقع آقايان همه دورهايشان را زدند و وقتي ديدند دروازه‌بان‌هاي مورد نظرشان به هر دليلي براي اين فصل نمي‌توانند به استقلال ملحق شوند، تازه ياد من افتادند.»

اما رابطه تقريبا هميشه صميمي قلعه‌نويي و رحمتي که در سال‌هاي گذشته افتخارات زيادي را هم با همديگر به دست آوردند، چطور شکرآب شده است؟ او در پاسخ به اين پرسش مي‌گويد: «چند تا از اطرافيان قلعه‌نويي مدام به او مي‌گفتند رحمتي نباشد، براي تيم بهتر است. من از اين يکي دو نفر به خاطر نقش بازي کردن و چاپلوسي خوشم نمي‌آمد و با آنها هم‌کلام نمي‌شدم. اين موضوع برايشان سنگين بود و دوست نداشتند در تيم بمانم. جدا از اين مسئله خاطرم هست جمعه 19 ارديبهشت‌ماه به برنامه ورزش از نگاه دو رفتم که درباره تيم ملي صحبت کنم. در آغاز اين برنامه کليپي از ناصرخان حجازي پخش شد و من با ديدن اين تصاوير احساساتي شدم و گريه کردم.» رحمتي اين اشک‌ها را در سرنوشتش براي ادامه همکاري با استقلال هم دخيل مي‌داند و ادامه مي‌دهد: «چند روز بعد دو نفر از دوستان مشترک من و مربي گفتند اميرخان از تو ناراحت است. پرسيدم چرا؟ گفتند پشت سرش بدگويي کرده‌اي! سريع موبايلم را برداشتم و به آقاي قلعه‌نويي زنگ زدم و گفتم اميرخان سلام، دوباره چه کسي موش دوانده؟ من براي چه بايد بدگويي کنم؟ آقاي قلعه‌نويي هم در پاسخ گفت: به‌به آقاي رحمتي، شما بهتري! مي‌ري برنامه خط قرمز براي ناصر حجازي گريه مي‌کني!»

اين حرف از نظر مهدي يعني اينکه قلعه‌نويي تصميمش را گرفته. او مي‌گويد از همان لحظه فهميده ديگر جايي در برنامه‌هاي مربي براي استقلال ندارد: «سال‌هاست با‌ قلعه‌نويي کار مي‌کنم و بيشتر از پدرم او را ديده‌ام. تا حرفي مي‌زند، تمام ماجرا را مي‌گيرم. لحن صحبتش طوري بود که همان جا فهميدم از چشم و دلش افتاده‌ام.» مهدي مي‌گويد اساسا مذاکرات باشگاه با گزينه‌هاي جايگزيني‌اش از همان روز شروع شده است: «پس از آن بود که به دستور سرمربي تيم، مذاکرات باشگاه با دروازه‌بان‌ها آغاز شد. در اين مقطع که فصل نقل‌ و انتقالات بود، يک تماس هم با من نگرفتند که تو را مي‌خواهيم و حتي در برزيل به يکي از ملي‌پوشان تيم مأموريت دادند تا با دروازه‌بان‌هايي که در اردو هستند، مذاکره شود و به گوش من نرسد. جالب است بدانيد به آقاي جويباري گفتم شما مختار هستيد هر کس را دوست داريد جذب کنيد. من بايد توان رقابت داشته باشم که در خودم مي‌بينم. حتي خبر دارم با سوشا مکاني هم صحبت کرده‌ايد و خودم هم دوست دارم رقيب خوبي داشته باشم، البته او گفت به جان دخترم به دفتر من نيامده در حالي که سوشا از دوستان من است و گفت در دفتر جويباري مذاکره حضوري داشتيم و به من گفتند آقاي قلعه‌نويي تو را به عنوان دروازه‌بان اصلي مي‌خواهد. سوشا پرسيد پس تکليف سيدمهدي چيست و به او گفتند آقاي قلعه‌نويي به اين نتيجه رسيده شما دروازه‌بان باشي و رحمتي جدا مي‌شود! که چند روز قبل خود سوشا در مصاحبه‌ با خبرگزاري‌ها به اين اتفاق اشاره کرد.»

دروازه‌بان سابق استقلال درباره مصاحبه جويباري و اشاره به شروطش براي تمديد قرارداد گفت: «من درباره هر موضوعي که آقاي قلعه‌نويي صحبت کنند، مي‌توانم نظر بدهم چون ايشان نفر اول هستند. بنده هيچ‌وقت به خودم جسارت نداده و نمي‌دهم براي مربي‌ام شرط بگذارم. بنده يک بار تلفني و يک مرتبه حضوري از آقاي قلعه‌نويي خواهش کردم با ماندن آقاي بابازاده موافقت کنند، اگر عبارت «خواهش مي‌کنم» شرط است، پس درست مي‌گويند من شرط گذاشته‌ام. استقلال با چند بازيکن جديد قرارداد بست و قرارداد تعدادي از نفرات قديمي را تمديد کرد در حالي که رسم است ابتدا قرارداد بازيکنان بزرگ تيم تمديد شود. در تمام آن روزها سراغي از من نگرفتند و چند مرتبه هم به تماس‌هايم پاسخ ندادند. ناخواسته به گروهي از هواداران استقلال اينگونه تلقين شد که من با ميل خودم رفته‌ام در حالي که قبل از اتمام فصل و بلافاصله پس از پايان مسابقات اعلام کردم در استقلال مي‌مانم چون دليلي نداشت وقتي بزرگ‌تر و کاپيتان تيم هستم و صاحب محبوبيتي شده‌ام، از استقلال بروم. آقاي نظري يک بار از من پرسيد چقدر مي‌خواهي تا تمديد کني که عرض کردم من شرط مالي ندارم، هرقدر روي کاغذ بنويسيد، امضا مي‌کنم، فقط حرمتم حفظ شود. براي کساني که تصور مي‌کنند جدايي من به مسائل مالي ربط دارد، متأسفم چون آقاي فتح‌الله‌زاده شاهد است پارسال با رد پيشنهاد 8 ميليارد توماني و بدون دريافت پيش‌پرداخت در استقلال ماندم. در جذب بازيکن به باشگاه کمک کردم و اگر مسائل مالي برايم اهميت داشت، امروز 900 ميليون تومان طلبکار نبودم. خوشبختانه انتشار ليست پرداختي و دريافتي باشگاه استقلال نشان داد چه کساني دريافتي بيشتري داشته‌اند.»

رحمتي درباره اينکه قلعه‌نويي گفته مهدي در اين فصل آماده نبود اما به خاطر تيم ملي از او استفاده کرده است هم گفت: «ممنون‌دار آقاي قلعه‌نويي هستم ولي ايشان هم به عملکرد من در استقلال و صد البته زمان حضورشان در مس و سپاهان توجه داشته باشند و بايد يادآوري کنم 4 جام قهرماني از 5 جام کسب‌شده در طول دوران مربيگري‌شان زماني کسب شده که مهدي رحمتي دروازه‌بان تيمش بوده است و اين نکته هم بايد لحاظ شود که در چند مسابقه علي‌رغم مخالفت پزشکان ريسک کردم و درون دروازه ايستادم در حالي که هر لحظه احتمال داشت سلامتي‌ام از دست برود و فوتبال را کنار بگذارم و فصل قبل هم تا هفته آخر اميد به قهرماني داشتيم که رحمتي به دروازه فرستاده مي‌شد و عملکردش مشخص است. براي من حرمت آقاي قلعه‌نويي به عنوان مربي‌ام محفوظ است و براي ايشان آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم مجددا پيراهن تيم بزرگ و محبوب استقلال را بر تن کنم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا