گوناگون

اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل اقتدار درون‌زای حاکمیت است

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید امروز خود از مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با اشاره به لازمه اجزایی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در شرایط کنونی برای دستیابی به این اقتدار درون زا گریزی از اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی نداریم.

وی ادامه داد: در دوران رژیم گذشته، حکومت کار سختی پیش رو نداشت چون استقلال را می فروخت و با پشتیبانی آمریکاحکومت می‌کرد و عملاً بازوی اجرایی کاخ سفید در منطقه شده بود اما در جمهوری اسلامی بدلیل اصل بودن استقلال کشور طبعاً حکومت کردن با چالش هایی روبروست.

رضایی درباره تعاریف مختلفی که از مفهوم اقتصاد مقاومتی می شود، گفت: برخی این مفهوم را مقاومت مردم در برابر مشکلات اقتصادی معنا می کنند در حالیکه این مفهوم اساساً چنین معنایی را در بر نمی گیرد ، بلکه اتفاقاً در پی ایجاد شرایطی است که با مقاوم سازی زیر ساخت‌های اقتصادی ، سپری باشد در برابر مردم تا به زندگی آنان آسیبی وارد نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان هدف این نشست را همکاری دو مجموعه برای طراحی مکانیسمی برای تبیین بهتر و گفتمان سازی مفهوم اقتصاد مقاومتی از یک سو و از سوسی دیگر بررسی راهکارهای نظارتی در این حوزه دانست.

همچنین در ادامه این دیدار، علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش اثر گذار مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست های کلان بر همکاری مشترک مرکز تحقیقات استراتژیک با دبیرخانه مجمع تاکید کرد و ضمن استقبال از برگزاری این قبیل جلسات، رایزنی و تبادل تجربیات و نتایج پژوهش های این دو نهاد را ضروری دانست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا