گوناگون

امام جمعه ارومیه: باید با قدرت و صلابت از مبانی شیعه دفاع کنیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امام جمعه ارومیه گفت: مسئله تکفیری‌های شیعی و سنی را باید جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی در همایش راهکارهای عملی در تحقق همگرایی و همدلی میان اقوام و مذاهب در دانشگاه‌ها بیان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های جهان امروز بحث تکفیری‌های شیعی و سنی است که به شدت در بین جوامع رسوخ کرده و دست به توهین‌های علنی نسب به ائمه می زنند، لذا نباید به سادگی از کنار این مسئله گذر کنیم.

وی در رابطه با وحدت بین مذاهب اظهارکرد: ضمن دعوت دانشجویان به وحدت و عمل به آن باید از مبانی شیعه به قدرت و محکم دفاع کنیم و در عین ارتباط با مذاهب دیگر نباید اعتقادات و مبانی مستدل شیعه توسط دانشجویان و حتی اساتید در کلاس‌ها پوشیده بماند و باید با رعایت اصول از این عقاید دفاع شود.

قریشی تصریح کرد: با وجود 50 هزار دانشجو به طور متوسط در هر ترم که مخاطب اساتید گروه‌های معارف قرار می‌گیرند باید به خروجی این کلاس‌ها دقت شود به طوری که بار معنوی این کلاس‌ها برای دانشجویان به حدی باشد که تقوا و ایمان آنها بعد از فارغ التحصیلی افزایش یابد.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اگر خروجی این کلاس‌ها دانشجویانی با تقوا و دین دار نباشد به صراحت می توان اعلام کرد هیچ گونه موفقیتی کسب نکرده‌ایم چرا که دانشگاه صرف مسائل علمی نیست و در صورت تقویت ایمان دانشجویان سایر مباحث و مسایل نیز حل خواهند شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا