گوناگون

امام جمعه خلیل آباد : استقلال فکری و اعتماد به نفس باید سرلوحه زندگی جوانان باشد

81190448 5742059

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اباصلت غفاری در خطبه های نماز جمعه این هفته خلیل آباد افزود: برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور نباید به دشمنان اعتماد و اتکا کرد.

وی با بیان اینکه نباید تحریم ها را به مذاکرات گره زد، اظهار کرد: دشمنان بارها به کشور ما خیانت کرده اند و فراموش کردن خیانت های دشمنان عامل شکست و ضربه خوردن است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای پانزدهم خرداد، از این حماسه به عنوان مبدا انقلاب اسلامی و تداوم نهضت جهانی امام خمینی(ره) یاد کرد.

وی افزود: پانزدهم خرداد نقطه عطف و مبدا انقلاب در دوره معاصر و تجلی پیوند معنوی توده های عظیم مردم شریف ایران اسلامی با ارزشهای دینی و انقلابی است.

وی با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، گفت: انتظار فرج به عنوان بزرگترین هدف زندگی ما و هسته اصلی جوش و خروش انسانهاست.

امام جمعه خلیل آباد افزود : اولین اصل در این مقوله امید به این انتظار است و لذا بیشتر سیاستمداران خارجی برای استثمار مسلمانان و شیعیان، تلاش کرده اند تا این امید را از بین ببرند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: رفتار و گفتار جوانان باید طوری باشد که الگو و مظهر عبودیت و ادب و اخلاق باشد و به درجات علمی کم قانع نشوند.

وی همچنین هفته جهاد کشاورزی را از مناسبت های پیش روی دانست و اظهار کرد: توانمندی های بسیار خوبی برای کشت انواع محصولات کشاورزی در خلیل آباد وجود دارد که می توان با ایجاد زیرساخت ها و استفاده بهینه از منابع آبی ضمن افزایش تولید و رونق اقتصادی زمینه اشتغال بکار افراد جویای کار و بویژه دانش آموختگان این بخش را فراهم کرد.

وی در زمینه خرید توافقی محصولات کشاورزی توسط دولت نیز گفت : از مسوولان تقاضا داریم، مسئله نظارت و کنترل کاشت محصولات کشاورزی را جدی گرفته و به گونه ای برنامه ریزی شود که عرضه و تقاضا هماهنگ باشد.

امام جمعه خلیل آباد اظهار کرد :باید جلوی کشت بی رویه یک نوع محصول که منجر به کاهش قیمت آن می شود را گرفت.

وی در پایان گفت : با ابزار هایی که در اختیار داریم باید بتوانیم در بخش کشاورزی و صنعت با قناعت در مصرف و کاهش واردات و افزایش صادرات خودکفا شویم.

7497/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا