گوناگون

امام جمعه کاشان: دانشجویان باید به مسائل سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی واقف باشند

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار فریدون ضمن قدردانی از توجه و عنایت ویژه امام جمعه کاشان به اين دانشگاه اظهار داشت :  وجود شما برای دانشگاه منشا خیر و برکت است.

وی افزود: محیط دانشگاه علاوه بر فضای علمی باید فضای معنوی و فرهنگی نیز برای دانشجویان باشد  و فراهم کردن این فضا با عنایت  امام جمعه و دفتر نهاد رهبری تحقق می یابد.

در ادامه آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان فراهم کردن محیطی آرام در دانشگاه‌ها برای دانشجویان را از مسئولان خواستار شد و گفت: دانشگاه محیط علم است و محل تحجرگرایی و سیاسی کاری نباید باشد.

وی با بیان اینکه دانشجو و استاد باید به مسائل سیاسی و شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی واقف باشد ولی سیاست زده نشود اظهار داشت: جوانان دانشجو برای کسب علم باید افکارشان آرام باشد و به هیچ چیز غیر از علم ذهنشان مشغول نباشد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه مدیریت ضعف‌هایي داریم و بین نقطه فعلی با نقطه مقصد فاصله زیادی است افزود: این امر به این دلیل است که مدیریت ها در کشور ما ثابت نیست و با تغییر دولت، همه مدیریت ها عوض می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، جوانان جامعه مان را بسیار خوب و ارزشمند و با فطرت پاک دانست و افزود: مسئولان دانشگاه باید با دانشجویان ارتباط مستقیم داشته باشند و با محبت و صمیت با آنها رفتار کنند و حرف های آنها را بشنوند.

وی رسالت رؤسا و استادان دانشگاه‌ها را بسیار سنگین و حساس دانست و تصریح کرد: اگر به درستی محیط دانشجویی مدیریت نشود دشمن از ایده جوانان در راستای اهداف شومشان استفاده می کنند و اگر یک نفس، منحرف شود آثار سو آن  همه جامعه را فرا می‌گیرد.

امام جمعه کاشان در خاتمه با بیان اینکه روحیه جوانان لطیف است اظهار داشت: تربیت، نیاز به برنامه ریزی و  روانشناسی و کارشناسی دارد و از موضع قدرت با دانشجو برخورد کردن آثار منفی دارد و آن چیزی که جاذبه برای دانشجو ایجاد می کند محبت و تواضع است.

 سپس بهزاد سلطانی رئیس صندوق شکوفایی و توسعه کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان بر تقویت فرهنگ اسلامی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بایستی سعی شود تا  دانشگاه به طرف شهر سوق داده و از پتانسیل های استادان و دانشجویان در محیط شهر  و به خصوص در ادارات استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: استادان این دانشگاه می توانند به عنوان مشاور در ادارات در راستای شناسایی رفع مشکلات و ارائه پیشنهاد ها برای حل موضوع مثمر ثمر باشند.   

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا