گوناگون

امام جمعه یزد: با کمک علم، عقل هدایت می شود

81153117 5675798

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، آیت الله ˈ محمد رضا ناصری ˈ در جمع اساتید و دانشجویان یزد افزود: انسان مخلوق رب العالمین است و رب العالمین در همه کارهای خود حکیم است.

وی اظهار داشت: بر این اساس انسان نیز باید در امور خود حکمت بخرج دهد و طوری برنامه ریزی کند تا همه عمر به کارش بیاید و ما را به سمت کمال رهنمون سازد.

امام جمعه یزد به میل غریزی انسان برای ماندگار بودن و ماندگار ماندن اشاره کرد و گفت: می بینیم برای مثال فردی 10 سال یا 20 سال مسئولیتی را بر عهده داشته ولی وقتی می خواهند او را تغییر دهند، دلش نمی آید از آنجا برود و با حسرت به میز و صندلی ریاست خود نگاه می کند و می گوید چرا باید با این همه تجربه برکنار شوم؟

ناصری گفت: باید بپذیریم مسئولیت ها و وابستگی ها به خانواده همه وسلیه ای برای رسیدن انسان به کمال است و نه هدف.

وی غایت نهایی انسان را خلیفه الله شدن وی عنوان کرد و افزود: اگر انسان آینه اسماء الهی باشد، خلیفه ی خدا شده و آنگاه رستگار است.

امام جمعه یزد رسیدن به این مقام را در مرحله اول دینداری و معرفت خداوند دانست و گفت: باید خداوند را شناخت تا بتوان صفات او را در خود ایجاد کرد.

ناصری ، نقش عقل و علم را در این خصوص مهم برشمرد و گفت: با کمک علم، عقل هدایت می شود و با کمک عقل علم و علم تنها انسان را به مقصود نمی رساند .

وی خطاب به اساتید دانشگاه با مهم برشمردن وظیفه آنان در برابر تربیت دانشجو در ابعاد مختلف گفت: باید قدرت تعقل را در دانشجو تقویت کرد و فطرت خدایی او را زنده کرد تا بداند تنها نیست و هر چیز را تنها با دلیل بپذیرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه قدرت تفکر و تعقل در جامعه جوان ما کم است گفت: باید دانشجو در 4 سال دانشگاه بگونه ای تربیت شود که چارچوب زندگی را فراگیرد.

در پایان مراسم از ده نفر از اساتید نمونه این دانشگاه تجلیل شد. ک2

7536/1968

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا