گوناگون

امر به معروف و نهی از منکر باید از درون خانواده آغاز شود/ عاشورا برای امر به معروف بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: اسلام زنده و اثر گذار در عالم امروز اسلام حسینی مبتنی بر مکتب عاشورا است.

وی اظهار داشت: تمام آنچه که امام حسین(ع) به وسیله آن اسلام را برای همیشه تاریخ بیمه کرد امر به معروف و نهی از منکر بود که به فرموده حضرتش برای اصلاح در امت رسول الله قیام کرد و به گونه ای این فریضه الهی را اقامه کرد که در هیچ برگی از تاریخ مشابه و نمونه نداشته است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: وقتی جان یک معصوم و اهل بیت رسول خدا فدای امر به معروف و نهی از منکر می شود دیگر وظیفه سایر افراد جامعه در احیاء این واجب الهی مشخص است.

آیت الله علما گفت: پایه امر به معروف و نهی از منکر در خانواده است که شکل می گیرد. یعنی دعوت به واجبات و پرهیز از محرمات باید در ابتدا از خانواده آغاز شود تا به صورت نهادینه در جامعه نیز عملی شود. بدین ترتیب است که مصادیق منکر در جامعه ریشه کن و معروف ترویج می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: ایام محرم فرصت ویژه ای برای تقویت عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است گرچه باید به این موضوع در همه ایام سال پرداخت.

وی به تبلیغات دشمن در حوزه های مختلف علیه فرهنگ دینی و ایرانی مردم ایران اشاره کرد و گفت: ماهواره یکی از ابزارهایی است که امروز توسط شبکه های رسانه ای استکبار به عنوان خط سلاح تهاجم فرهنگی استفاده می شود.

آیت الله علما همچنین به عزاداران حسینی، هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت توصیه کرد در ایام محرم به معنای واقعی عزادار باشند و مفاهیم والای قیام امام حسین بیشتر بپردازند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش هایی از سخنان خود به سالروز وضع قانون کاپیتولاسیون توسط امریکا در ایران و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره و در این باره توضیحاتی را ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا