گوناگون

اسیدپاشان یا ظالم و متحجر هستند و یا مواجب بگیر دشمن

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم به تشریح اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: هدف اصلی و جان مایه مسئولیت و قیام اباعبدالله الحسین(ع) فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی احیا و اجرای این فریضه الهی مهم در جامعه را امری ضروری دانست و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پررنگ شود؛ بسیاری از مفاسد و ناهنجاری ها از جامعه رخت بر می بندد.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیشتر به این فریضه در جامعه، اضافه کرد: در هفته های اخیر مجلس شورای اسلامی در پی تصویب طرحی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است تا جایگاه این افراد تبیین شده و مسیر اجرای این فریضه الهی هموارتر شود.

حجت الاسلام یعقوبی با قدردانی از نمایندگانی که در پی تصویب این طرح هستند، اظهار داشت: متأسفانه در کنار این کار زیبا عده ای متحجر، مزدور و احتمالا دست نشانده دشمنان نظام و انقلاب در اصفهان دست به عمل غیرانسانی و غیراسلامی اسیدپاشی زدند.

وی تصریح کرد: این کار مورد تأیید هیچ کسی نیست، اسلام اجازه نمی دهد برای هدایت کسی به او این گونه ضربه فیزیکی وارد کنیم و جسم او را این گونه مورد تاخت و تاز قرار دهیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کسانی که این کار را می کنند یا انسان های ظالم متحجر بوده و یا مزدور و مواجب بگیر دشمن هستند.

به گفته وی همزمانی این اقدامات با بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که این اقدامات جهت دار بوده و کار جریانی است که از تصویب این طرح در مجلس ناراحت و ناراضی هستند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: این افراد می خواهند با انجام این اقدامات شنیع امنیت کشور را زیر سؤال برده و چهره نیروهای حزب اللهی را مخدوش کنند.

وی افزود: بانوانی که مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفته بودند بدحجاب نبودند بلکه افرادی دارای خانواده های مذهبی بودند و عاملان این اقدامات می خواستند بانوان بدحجاب را نسبت به نظام بدبین کرده و گناه این کار خود را نیز به گردن متدینان بیندازند.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: این شایعه ها در نیروهای حزب اللهی و مؤمن تأثیر نگذارد و آنها همانند گذشته به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود عمل کنند اما باید توجه کنند که امر به معروف و نهی از منکر کاملا مطابق با ارزش های دینی اجرا شود.

وی با بیان این که معرفت و عدالت نخستین شرط امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: هیچ کدام از اقدامات زشت و متحجرانه در قالب امر به معروف و نهی از منکر نمی گنجد.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاقات نخبگان با مقام معظم رهبری در روزهای اخیر و رهنمودهای معظم له، اظهار داشت: باید از نخبگان حمایت مناسب شود چرا که سرمایه اصلی کشور این نخبگان هستند نه نفت که سیاست گذاری ها و تعیین قیمت آن از سوی دشمنان انجام می شود.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به دیدار حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری و بیانات رهبر انقلاب در این دیدار، افزود: مردم عراق بدانند که آنها می توانند بدون وابستگی به ائتلاف کذایی مقابله با داعش، این تروریست های جانی را از کشور خود بیرون کنند.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا و هم پیمانان این کشور از بین بردن داعش نیست و این نمایش هوایی آنها در منطقه جز آبروریزی برای خودشان دستاورد دیگری نخواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا