گوناگون

انتظار یزدی ها برای ظهور حضرت مهدی (عج) با برپایی جشن و دعا

81199325 5757609

به گزارش ایرنا، مردمان ولایتمدار این خطه از روزهای گذشته با آذین بندی کوی و برزن و برپایی محافل مختلف جشن و سرور، عشق و ارادت قلبی خود را به مهدی فاطمه (ع) ابراز می دارند.

به هرکجای این استان مومن پرور در شهر و مناطق روستایی که گام می نهیم شاهد برپایی ایستگاه های مختلف صلواتی توزیع شربت و شرینی و همچنین جلسات جشن و سرور هستیم.

چراغانی، عطرافشانی، نصب پرچم های مزین به نام مبارک ائمه اطهار (ع) و بخصوص حضرت صاحب العصر والزمان (عج) از جلوه های خاص جشن های نیمه شعبان در یزد است.

در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم یزد طی چند روز گذشته شور و حال خاصی حاکم است و این مراسم های معنوی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم با برپایی جشن و مولودی خوانی ادامه دارد.

برگزاری جلسات سخنرانی با حضور اساتید و کارشناسان مذهبی برای تبیین فلسفه انتظار و خصوصیات و وظایف منتظران و همچنین برگزاری آیین های احیای شب نیمه شعبان نیز جزو برنامه های محوری این ایام پربرکت است.

بسیاری از خانواده های دارالعباده یزد بر حسب یک سنت ارزشمند مراسم عروسی و آغاز زندگی مشترک فرزندان خود را در این ایام فرخنده قرار داده اند.

صله ارحام و دید و بازدید از بزرگان و تبریک و تهنیت این ایام در رفت و آمدها را باید از برنامه های مهم ایام خجسته میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود (ع) در یزد ذکر کرد.

حضرت ولی عصر (عج) بنا بر بیشترین روایت روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد شده اند.

امام دوازدهم شیعیان پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری (ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد.

غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در سال 260 آغاز شد و تا سال 329 ادامه پیدا کرد در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به اداره امور مردم می پرداختند.

غیبت کبری آن امام همام از سال 329 هجری قمری شروع شده است. ک2

7536/616

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا