گوناگون

انتقاد استاندار خراسان رضوی از کم‌توجهی ناشران به نیازهای جامعه

استاندار خراسان رضوی از کم‌توجهی ناشران به نیازها و ذائقه‌های روز جامعه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان در آیین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ناشران کتاب ایران که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار شد، یکی از مشکلات عرصه کتاب و کتاب‌خوانی را کم‌توجهی ناشران به نیازها و ذائقه‌های جامعه دانست و افزود: در بحث غذای جسم به ذائقه افراد توجه می‌شود اما در خصوص غذای روح که اهمیت بیشتری دارد، به نیازهای جامعه توجه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همیشه از پایین بودن میزان کتاب‌خوانی در کشور گلایه می‌کنیم اما چاره آن را تنها توصیه کردن می‌دانیم. اگر به مساله کتاب و نشر توجه بیشتری شود، می‌توان زمان کتاب‌خوانی را افزایش داد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت توجه به کمک و همراهی دستگاه‌های مسوول با ناشران، افزود: اگر این کمک و همراهی به موقع و صحیح انجام نشود، شاهد فعالیت ناشران غیرمجاز «زیر پله‌ای» خواهیم بود.

وی به گسست فرهنگی بین نسلی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های از بین بردن این گسست، ایجاد ارتباط والدین و فرزندان از طریق کتاب خواندن است، کمتر دیده می‌شود والدین برای فرزندانشان کتاب بخوانند. اگر فرهنگ کتاب‌خوانی از دوران کودکی آغاز شود، جامعه ما جامعه فرهنگی خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا