گوناگون

انتقاد رییس خانه صنعت ازسانسور تصاویر خشکی زاینده‌رود در صدا و سیما

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: متاسفانه در مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب اصفهان را در نظر نگرفتند، سهم همه را تقسیم کردند و بعد یادشان آمد اصفهان هم هست، یعنی در واقع این مصوبه برای اصفهان چیزی نداشت، غیر از این‌که آنچه سهم اصفهان بود را تقسیم بر سه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، عبدالوهاب سهل‌آبادی شامگاه(شنبه) در همایش مردمی احیای زاینده‌رود اظهار کرد: مسئولان امروز اصفهان می‌گویند روضه خوانی برای اصفهان بس است، اما ما با صحبت برای زاینده‌رود روضه نمی‌خوانیم بلکه خواهان احقاق حق واقعی اصفهان هستیم.

وی با بیان این که اتاق بازرگانی اصفهان به هیچ وجه قصد ندارد مردم را تحریک کند، افزود: گاهی مواقع می‌شود که نمی‌توان در برابر اتفاقاتی خاموش بود و باید مردم را در جریان قرار داد، من برای شما مثال بزنم اگر همین امروز به میدان احمدآباد اصفهان سری بزنید وانت دارانی را خواهید دید که اگر محل زندگی و پیشه آن‌ها را سؤال کنیم بی‌شک از مناطق شرقی و کشاورز هستند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: زندگی کشاورزان شرق در سخت‌ترین شرایط است و متاسفانه آن‌ها را به سمت گداپروری سوق می‌دهیم، چراکه هر از چندگاهی و یا هر سال دولت مبلغی به آن‌ها اختصاص می‌دهد، در حالی که این اعتبار برای آن‌ها معیشت و کسب و کار نیست.

اصفهان زنده به جاری بودن زاینده‌رود است

سهل‌آبادی با اشاره به گفته خود به رییس دولت گذشته مبنی بر این‌که زاینده‌رود را به اصفهان برگردانید، گفت: آقای احمدی‌نژاد از این گفته من به شدت ناراحت شد و تنها جمله‌ای که به من گفت این بود که بروید دعا کنید و کمتر گناه کنید، من نیز در پاسخ گفتم وضع امروز اصفهان به دلیل گناهان من و شماست.

وی با انتقاد شدید از صدا و سیما اظهار کرد: صدا و سیما سال‌هاست تصویری از خشکی زاینده‌رود مخابره نمی‌کند و آنچه در مورد خشکی به نمایش می‌گذارد سخنان مردمی است که از قطع شدن صدای آواز پس از خشکی زاینده‌رود می‌گویند، این تعجب است مگر زاینده‌رود فقط برای شادی و خوشحالی مردم است؟ آیا مردم ایران نمی‌دانند اصفهانی‌ها زنده به جاری بودن زاینده‌رود هستند؟

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: چگونه می‌شود استان استان کرمان یا شهر رفسنجان آب از زاینده‌رود بخرند و قرارداد احداث تونل و لوله کشی از سمیرم اصفهان ببندند، اما اصفهان که پای قرارداد آب می‌رود این همه سر و صدا راه بیندازند؛ وقتی مردم اصفهان اعتراض دارند، برداشتی غیر از برداشت اجتماعی از این مسئله می‌شود! این‌ها همه نکته‌های جالبی است که مردم باید بدانند.

سهل‌آبادی ادامه داد: چون مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان در یک تونل زاینده‌رود حضور داشته است، صحبت از کنار گذاشتن او می‌شود، آقایان مسول؛ اصفهان چند هزار شهید داده است که شما امروز بتوانید زندگی کنید؟

صنعتگران برای زاینده‌رود پول پرداخت می‌کنند

وی با تاکید بر این‌که صنعتگران برای زاینده‌رود پول پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: ما از شما مسئولان اصفهان انتظار داریم بلند شوید و فعالیت کنید، چراکه مردم اصفهان برای جریان پیدا کردن رودخانه عجله دارند، مسئولان استانی اصفهان، می‌خواهند آب را از کنار سمیرم ببرند و می‌گویند پولش را هم پرداخت می‌کنیم این‌ها برای ما اصفهانی‌ها سنگین است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مگر اصفهانی‌ها چقدر می‌توانند منتظر بمانند، منتظر باشند آب جاری شود، منتظر باشند تا ورزشگاه‌شان ساخته شود، منتظر باشند تا مصلای‌شان تکمیل شود، منتظر شوند تا مترو راه‌اندازی شود و منتظر شوند و منتظر شوند و منتظر شوند؛ این در حالی است که کلنگ تمام این پروژه‌ها پس از تهران در اصفهان به زمین خورده است.

سهل‌آبادی تاکید کرد: مگر اصفهان کم مالیات می‌دهد؟ غیر از این است که اصفهان پس از تهران بیشترین مالیات و سود را به خزانه می‌ریزد، غیر از این است که اصفهان بیشترین شغل را برای کشور ایجاد کرده است و مهاجرها را با آغوش باز پذیرفته است پس آقایان مردم اصفهان انتظار دارند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب نیز اصفهان را در نظر نگرفتند، سهم همه را تقسیم کردند و بعد یادشان آمد اصفهان هم هست، یعنی در واقع این مصوبه 9 ماده‌ای برای اصفهان چیزی نداشت، غیر از این‌که آنچه سهم اصفهان بود را تقسیم بر سه کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا