گوناگون

انتقاد شدید امام جمعه ورامین از سازمان میراث فرهنگی/ مسئولان سازمان میراث فرهنگی نقشه خود را اصلاح کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تهیه نقشه ای از شهرستان های استان تهران، هر شهری را بر اساس ارزیابی خود با عناوین مختلفی نامگذاری کرده که در این میان شهرستان ورامین با سابقه دینی و انقلابی و حضور کفن پوشان این دیار در 15 خرداد سال 1342 به نام وارنای کهن نامگذاری شده است.

نامگذاری ورامین به نام وارنای کهن توسط میراث فرهنگی و گردشگری بدون توجه به سابقه دینی و انقلابی مردم این خطه در 15 خرداد سال 1342 و فتنه سال 1388 باعث انتقاد شدید برخی مسئولین و مدیران شهرستان ورامین شده است.

نامگذاری هر شهر یا منطقه ای به تناسب هویت فرهنگی و ملی هر منطقه صورت گیرد

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر صاحب فکر و اندیشه ای می داند که باید نامگذاری هر شهر یا منطقه ای به تناسب هویت فرهنگی و ملی آن منطقه صورت گیرد.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به نام قدیمی شهرستان ورامین افزود: اگرچه بر اساس کتب تاریخی، نام قدیم ورامین، وارنا بوده است ولی ارزش های والاتر و مهمتری برای این دیار وجود دارد که وارنا را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

دنیا، تاریخ ورامین را با 15 خرداد می شناسد

وی ادامه داد: امروز دنیا، تاریخ ورامین را با 15 خرداد می شناسد و کفن پوشان 15 خرداد ورامین با حرکت حماسی و فراموش نشدنی خود در 15 خرداد سال 1342، تاریخ را تحت تأثیر خود قرار دادند که فرمایشات امام، رهبری و تمام روسای جمهورها، مسئولان نظام و آشنایان به مبانی انقلاب و تاریخ انقلاب اسلامی گواه این مدعاست.

IMG11031258

محمودی با انتقاد شدید از سازمان میراث فرهنگ و گردشگری به دلیل بی توجهی به تاریخ پرافتخار دیار ورامین اضافه کرد: جای تعجب است که میراث فرهنگ و گردشگری که باید حافظ فرهنگ اصیل ملی، انقلابی و دینی جامعه باشد اینگونه برای شهری مانند ورامین نام برمی گزیند.

چطور یک سازمان بدون مشورت تصمیمات نادرست اتخاذ می کند

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین عنوان کرد: فلسفه وجودی شورای فرهنگ عمومی در شهرها چیست و چطور یک سازمان بدون مشورت و تبادل نظر با مسئولان و صاحبنظران یک شهرستان، اینگونه تصمیمات نادرستی می گیرد.

وی بیان داشت: ورامین شهر شهیدان 15 خرداد و کفن پوشان حامی دین، ولایت و مرجعیت است و باید میراث فرهنگی نقشه مذکور را اصلاح کرده و ورامین را با توجه به سوابق موجود به نام دیار شهدای 15 خرداد سال 1342 نامگذاری کند.

این مسئول از مدیران اجرایی و فرهنگی شهرستان خواست که اجازه ندهند برخی سازمان ها بدون توجه به مصالح اعتقادی و انقلابی مردم اقداماتی از این دست را انجام داده و به فرهنگ دینی و ارزشی دیار 15 خرداد بی توجه باشند.

IMG11030911

سازمان میراث فرهنگی سال های پیش نیز نماد 15 خرداد را از ورامین جمع آوری کرد

محمودی افزود: نمی دانم چه دست هایی در کار است تا ارزش های معنوی مردم را کمرنگ جلوه دهد زیرا سال های پیش نیز توسط میراث فرهنگی و گردشگری و با غفلت شهرداری و شورای شهر وقت، تندیس و نماد کفن پوشان 15 خرداد در ورودی شهرستان جمع آوری و یک عمود آهن جای آن گذاشته شد که با اعتراضات شدید دلسوزان شهرستان مواجه شد.

وی بیان داشت: هنوز خلأ جمع آوری نماد کفن پوشان 15 خرداد در ورامین احساس می شود که از شهردار و شورای شهر فعلی هم درخواست شده برای 15 خرداد، المان مناسبی را تهیه کنند که تاکنون اقدام جدی از سوی آنان نیز انجام نشده است.

مسئولان سازمان میراث فرهنگی نقشه خود را اصلاح کنند

امام جمعه موقت ورامین گفت: ما در قبال شهدای 15 خرداد و فرهنگ انقلابی مردم این دیار مسئول هستیم و نباید اجازه دهیم این ارزش ها تضعیف شوند.

وی در پایان تأکید کرد: این نقشه و نامگذاری اگرچه ممکن است توسط مسئولان پیشین صورت گرفته باشد ولی از مسئولان فعلی سازمان میراث فرهنگی انتظار می رود به انتظار به حق مردم این منطقه جهت اصلاح نقشه توجه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا