گوناگون

انتقاد نمایندگان مجلس سیستان و بلوچستان از مسئولان امنیتی/ شورای عالی امنیت باید وارد عمل شود

سیدباقر حسینی در گفتگو با مهر و در تشریح ریشه حوادث تروریستی اخیر بیان داشت: متاسفانه امروز برخی نگاه‌های غیر کارشناسی و اقدامات نسنجیده از یک سو و ضعف دولت پاکستان در کنترل مرزها و مبارزه با گروهک‌های تکفیری تروریستی از سوی دیگر موجب شهادت افراد بی گناه و بی دفاع شده است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه اشرار در به شهادت رساندن نیروهای انتظامی و همچنین یک معلم بی گناه در جنوب استان بیان داشت: با وجود اینکه سیستانی‌ها بیش از 3 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و در تمامی صحنه ها ولایتمداری خود را ثابت کرده اند اما مشخص نیست چرا حقوق این مردم نادیده گرفته می‌شود؟

IMG10113086(3)

وی با بیان اینکه در این رابطه به وزیر کشور نیز تذکر لازم در صحن مجلس داده شده است افزود: باید اقدام عاجلی در راستای ایجاد امنیت انجام شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به علت ناامنی ها و حوادث به وقوع پیوسته در استان بیان داشت: بسیاری از مردم بابت عملکرد مسئولان امنیتی ابراز نارضایتی می کنند.

حسنیعلی شهریاری در گفتگو با مهر بیان داشت: سال ها است که سیستان و بلوچستان دچار ناامنی بوده و هر چند وقت یکبار شاهد به شهادت رسیدن فرزندان این مرز و بوم هستیم و متاسفانه به همین دلیل تعداد زیادی از شهروندان استان به دلیل ناامنی مهاجرت کرده و توسعه اقتصادی در استان اتفاق نمی افتد.

وی یاد آور شد: متاسفانه سیاست های اتخاذ شده در طی یک سال گذشته در مسائل امنیتی وضعیت را بغرنج تر کرده است و تاکنون  شورای عالی امنیت ملی در مورد مسئله رسیدگی به اشرار در منطقه به صورت جدی اقدامی انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد اطلاعاتی که به مسئولان کلان نظام داده می شود یک سویه است ادامه داد: وزیر محترم کشور که مرتب دم از امنیت می زند حتما باید یکی از نزدیکانش یا جوانانش به شهادت برسند یا به گروگان گرفته شوند تا درک کند مردم در این استان چه می کشند؟

وی ضمن عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت تعدادی از پرسنل انتظامی و همچنین شهید سرگزی معلم شاغل در یکی از مدارس شهرستان قصر قند بیان داشت: متأسفانه مسئولانی که باید پاسخگو باشند فرار رو به جلو را انتخاب کرده و مسئولیت ها را به گردن دیگران می اندازند.

فرمانداران باید پاسخگو باشند

شهریاری همچنین با تاکید بر این اینکه فرمانداران بومی باید به عنوان رییس شورای تامین شهرستان جوابگوی ناامنی های موجود باشند افزود: فرمانداران بومی در غیر این صورت و عدم توان در اجرای مسئولیت های خود باید از مسئولیت خود کناره گیری کنند.

IMG08405613(1)

وی با انتقاد ازعملکرد مسئولان امنیتی بیان داشت: تا کی می توان در زاهدان و زابل جنازه شهید به دوش کشید و خانواده ای را عزادار دید؟

وی با اشاره به ترور معلم شهید رضا سرگزی در شهرستان قصر قند در جنوب سیستان و بلوچستان نیز متذکر شد: آیا وزیر آموزش و پرورش در حفظ جان معلمان خود وظیفه ای ندارد؟

وی بیان داشت: وزارت خارجه با سیاست لبخند هیچوقت نتوانسته از حقوق شهروندان ما دفاع کند و با دولت بی دولت پاکستان برخورد کند و نیروی انتظامی نیز تدابیر لازم را به کار نگرفته است.

شهریاری تاکید کرد: از شورای عالی امنیت ملی می خواهم اجازه برخورد با تروریست ها در آن سوی مرزها را بدهد و حتی در حضور رئیس جمهور هم این مسئله را مطرح کردم و ایشان گفت این موضوع را به آقای شمخانی بگویید تا به صورت جدی در جلسات شورای عالی امنیت ملی پیگیری کند.           

ترورهای کور توسط عده ای فریب خورده راه به جایی نمی برد

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این رابطه بیان داشت: اقدامات تعدادی افراد فریب خورده در مرزهای شرقی راه به جایی نمی برد و خللی در وحدت به وجود نمی آورد و به نظر می رسد این افراد از صلابت و اقتدار مردم و نظام در جنگ تحمیلی درس نگرفته اند.

مولوی نذیر احمد سلامی در گفتگو با مهر اظهار داشت: متاسفانه تعدادی افراد فریب خورده و بازیچه دست استکبار با دست زدن به یکسری اقدامات کور به خیال خام خود سعی دارند که با نظام جمهوری اسلامی به مبارزه بپردازند اما باید مطمئن باشند که نقشه شوم آنها راه به جایی نمی برد.

وی ادامه داد: این افراد حتما از 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس چیزی نشنیده و یا برایشان تجربه نشده است زیرا همه دنیا به خاطر دارد در حالی که تمامی قدرت های سلطه طلب دنیا در یک طرف و در مقابل ایران قرار گرفتند این ملت در قبال آنها ایستادگی کرد و اقدامات دشمنان راه به جایی نبرد.

وی تاکید کرد: دشمنان ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون حتی با راه اندازی جنگ توان مقابله با این مردم را پیدا نکردند و لذا تصوری باطل است که با دست زدن به چند عملیات کور بتوانند وحدت و مقاومت این مردم را بشکنند.

IMG13254166(1)

وی خطاب به تروریست هایی که تحت عنوان حمایت از اقوام یا مذهب دست به این جنایات می زنند افزود: این افراد اگر به فکر مردم بودند آرامش مردم را در استان بر هم نمی زنند زیرا نبود امنیت به قیمت فرار سرمایه ها و در تنگنا قرار گرفتن مردم قرار می گیرد.

مولوی سلامی با تاکید بر وظیفه خطیر علما در نصیحت کردن و آگاه سازی جوانان افزود: طبییعی است وقتی ناامنی در مرزها افزایش یابد دولت و نظام نیز ناچار به سختگیری در مرزها هستند و دود آتش افروخته توسط تعدادی جاهل به چشم مردم مرزنشینی می رود که محل ارتزاق آنها مرز است.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان و خطراتی که مسلمانان را در کشور های سوریه و عراق تهدید می کند اظهار داشت: دشمن به دنبال ایجاد چنین وضعیتی در کشور ما است.

وی گفت: مشاهده می کنید که هیچ مکانی به دلیل حضور تروریست ها و ایجاد جنگ داخلی در این کشور حتی بیمارستان ها، مساجد و  مدارس برای هیچ مسلمانی امن نیست و بسیاری از مردم بی دفاع بدون هیچ منطقی هر روز جان خود را از دست می دهند و  این نقشه ای که دشمن به دنبال پیاده سازی آن در کشور امن ایران است.

وی با اشاره به اینکه امروز امنیت در کشور جمهوری اسلامی ایران به درستی جاری و پدیدار است افزود: دشمن تحمل دیدن این ثبات را ندارد و لذا در صدد ایجاد رخنه و ایجاد شکاف در این امنیت و صفوف بهم پیوسته مسلمانان است.

وی یادآور شد: امنیت اگر نباشد نظام مختل خواهد شد و تمامی بستر های خدمت رسانی نیز مختل شده و به طور حتم هرج و مرج پدیدار می شود و دشمن نیز به دنبال همین هدف است.

تجاوز به مال و جان مردم حرام است

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز با محکوم کردن اقدامات تروریستی و جنایتکارانه در مرزهای شرقی بیان داشت: برخی از این افراد برای توجیه کار های جنایتکارانه خود در پشت نقاب مذهب پنهان می شوند اما باید عرض کنم که ریختن خون مسلمان و افراد بی گناه شرعا حرام است.

مولوی عبدالصمد کریم زایی افرادی را که دست به اقدامات تروریستی یا کشتار مردم بی دفاع می زنند را خود فروخته و وابسته به عوامل بیگانه دانست و گفت: این افراد تنها لکه ننگی برای خود و خانواده شان هستند.

وی افزود: افرادی که به مال و جان مردم آسیب می رسانند در هر مذهب و لباسی که باشند از دایره اسلام خارج هستند و یقین داشته باشند افراد شروری که دست به این قبیل اقدامات جنایتکارانه می زنند در محکمه عدل الهی محاکمه خواهند شد و به سزای اعمالشان می رسند.

وی ادامه داد: ملت ایران بهای سنگین و خون های بسیاری را برای پاسداری و حفظ انقلاب اسلامی داده است و بهترین فرزندان خود را برای نگهداری از نظام در جبهه های جنگ تحمیلی تقدیم کرده است حال عده ای از خدا بی خبر می خواهند با اقداماتی کور و بدون نتیجه با این ملت و نظام ضربه بزنند که خیالی باطل است.

ایجاد اختلاف میان اقوام نقشه بیگانگان است

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک  در مجلس شورای اسلامی نیز با محکوم کردن حوادث اخیر تروریستی در سیستان و بلوچستان ابراز داشت: نقشه ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب که با انجام ترور در استان همراه شده است بدون شک نقشه و دسیسه استکبار است.

IMG08075654

یعقوب جدگال در گفتگو با مهر بیان داشت: این حوادث با هدف بر هم زدن ارامش در کشور و ناامن جلوه دادن استان و مرز های شرقی انجام می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات تروریستی در شرق کشور توسط عده ای خود فروخته و مزدور انجام می شود تاکید کرد: به طور حتم این دسیسه برای ایجاد اختلاف بین مذاهب و با حمایت سرویس های جاسوسی استکبار به ویژه اسرائیل انجام می شود.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی که مخالف پیشرفت و توسعه ایران اسلامی و همچنین شکوفایی مناطق مرزی و استان سیستان و بلوچستان هستند با حمایت های مالی و حتی تجهیزات سعی دارند تا علاوه بر جلوگیری از پیشرفت استان به نظام اسلامی ضربه وارد کنند

وی یادآور شد: علمای سیستان و بلوچستان باید در این زمنیه نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کنند و به آنها گوشزد کنند دشمن تصمیم دارد علاوه بر ایجاد اختلاف مقاومت مردم و مرزداران این خطه از میهن اسلامی را بشکند.

وی گفت: آنها که تاکنون با استفاده از حربه های مختلف موفق نشده اند خللی در وحدت بین شیع و سنی و صفوف بهم پیوسته مسلمانان و مردم این استان ایجاد کنند حال با اجیر کردن عده ای مزدور سعی دارند تا تحمل مردم را کم کرده و آنها در مقابل یکدیگر قرار دهند.

وی از مسوولان امنیتی، انتظامی و قضایی استان خواست تا با گسترش چتر امنیتی و مقابله جدی با ناامنی ها از جمله ترور احساس امنیت را در بین مردم افزایش دهند و با عاملان این جنایات با قاطعیت برخورد کنند.

…………………

گزارش: بابک رحیمیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا