گوناگون

انتقال مفاهیم عاشورایی در برنامه های دینی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی ظهر چهارشنبه در همایش پرچم داران بصیرت اظهار داشت: باید وقایع عاشورایی به صورت کامل برای آحاد جامعه بازگو شود تا با الگو گیری از آن در جامعه اسلامی زندگی کنیم.

وی افزود: فرهنگ عاشورایی با توجه به آن همه مظلومیت ها و از خود گذشتگی ها می تواند درسی برای جوانان امروز میهن اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی پیام اصلی قیام و حادثه عظیم عاشورا است و به همین دلیل ما باید این مهم را به عنوان الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام شاهرودی یادآور شد: بصیرت مهمترین و برجسته ترین ویژگی های قیام عاشورا است و به همین دلیل است که بعد از گذشت سالهای بسیار همچنان عاشورا مورد توجه همه مسلمانان است و علمای زیادی نیز در خصوص این حادثه و اتفاق بسیار مهم در اعتلا بیشتر دین مبین اسلام بحث می کنند.

وی با بیان اینکه ما باید از بصیرت در قیام عاشورا درس گرفته و این مهم را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، ادامه داد: پرچمدار اصلی این بصیرت افزایی در بین مسلمانان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت بودند و تا زمانی که ما بصیرت داشته باشیم در عصر حاضر هم می توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اولین شاخصه و ویژگی یک مسلمان واقعی داشتن بصیرت و آگاهی است و امروز به برکت همین بصیرت است که دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند و علیرغم استفاده از تمامی توان خود همچنان در مقابل نظام اسلامی کم آورده و این انقلاب اسلامی ایران است که با اقتدار به سمت افق های جدید و روشن حرکت می کند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به جایگاه و اهمیت عاشورا در روایات و احادیث اهل سنت اظهار داشت: حضرت امام شافعی نیز در خصوص اهمیت و جایگاه قیام عاشورا مطالبی را بیان کرده اند و به همین دلیل است که قیام عاشورا نه تنها برای اهل تشییع بلکه برای همه مسلمانان دارای جایگاه و عظمت خاصی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حضور مردم در برنامه های مرتبط با ایام محرم و نشان دادن وحدت و همدلی به ویژه در استان کردستان یادآور شد: حضور در برنامه های مختلف و مناسبت های مذهبی جلوه ای برای نشان دادن وحدت و همدلی در جامعه است و انتظار می رود که این مهم در محرم سال جاری مشاهده شود.

حجت الاسلام شاهرودی با بیان اینکه باید فضای کشور در ایام محرم، عاشورایی و حسینی باشد، اظهار داشت: فضاسازی عمومی و مشارکت و همراهی هیئت های مذهبی و حمایت دستگاه ها و سازمان های دولتی در برنامه های ایام محرم در استان کردستان لازم و ضروری است.

وی در ادامه به توطئه های دشمن در راستای ضربه زدن به دین مبین اسلام در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: وقتی که دشمن در مقابل این دین الهی عاجز و ناتوان است تلاش می کند با شیوه های مختلف در مقابل آن ایستادگی کند و هر روز توطئه ای جدید را در این بخش اجرایی می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا با حمایت از شکل گیری گروه های انحرافی سلفی و وهابی و تجهیز آنها به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند و به همین دلیل است که در این بین شیعه و سنی برای آنها معنی ندارد و به دین اسلام ضربه می زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا