گوناگون

اشمايکل: بوسني شگفتي‌ساز مي‌شود

پيتر اشمايکل، دروازه‌بان پيشين تيم فوتبال منچستريونايتد گفت: به نظر بلژيک تيمي است که بايد در جام جهاني آن را زيرنظر داشت و بازيکنانش را ديد. شايد کمي دور از انتظار باشد که بلژيک عملکرد خارق‌العاده‌اي در برزيل داشته باشد و به قهرماني برسد ولي اگر من شرط بند بودم روي رسيدن اين تيم تا مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2014 شرط مي‌بستم، چون مي‌دانم که چه تيم خوبي است.

به نقل از تسنيم، سنگربان پيشين تيم ملي دانمارک تصريح کرد: در خصوص تيم‌هاي شگفتي‌ساز هم بايد بگويم که بوسني‌وهرزگوين تيمي فوق‌العاده است و هيچ تيمي نمي‌خواهد در مرحله يک هشتم نهايي با اين تيم روبرو شود. به نظرم روشي که بوسنيايي‌ها به جام جهاني 2014 صعود کردند شگفت‌انگيز و غافلگيرانه بود اما آنها بازيکني همانند ادين ژکو دارند که توانايي گلزني و ايجاد تفاوت در اين تيم را دارد.

بوسني که يکي از حريفان تيم ملي کشورمان در مرحله گروهي جام جهاني برزيل است در مرحله پاياني انتخابي جام جهاني 2014 در منطقه اروپا همه را شگفت‌زده کرد و هشت بازي از 10 ديدار خود را با برد پشت‌سر گذاشت. از 30 گل اين تيم 10 گل را ادين ژکو به ثمر رساند و به عنوان دومين گلزن برتر اين مرحله از مسابقات انتخاب شد.

وي در خصوص مدعي کسب عنوان قهرماني هم گفت: تورنمنت پيش‌رو مي‌تواند تبديل به بهترين دوره جام جهاني شود، چون تيم‌هاي راه‌يافته به آن خيلي خوب هستند. به نظرم تيم‌هاي اروپايي شانس زيادي براي قهرماني در برزيل دارند. البته نبايد تيم‌هاي آمريکاي جنوبي را هم فراموش کرد و به نظرم تيم‌هايي مانند آرژانتين، برزيل و اروگوئه هم مدعي کسب اين عنوان هستند.

اشمايکل 50 ساله تصريح کرد: اگر قرار باشد به تيم‌ها، ترکيب آنها، نوع آماده‌سازي‌شان و بازيکنان آنها توجه کنم به نظرم شانس آلمان براي کسب عنوان قهرماني بيشتر از بقيه تيم‌هاست. آنها قدرت و کيفيتي دارند که در تيم ديگري نمي‌توان يافت.

وي با تمجيد از دروازه‌بان بايرن مونيخي تيم ملي آلمان اظهار داشت: از نظر من مانوئل نوير بهترين دروازه‌بان جهان است. اول از همه او تمامي ويژگي‌هاي پايه‌اي يک دروازه‌بان را دارد و همانطور که بايد باشد، است. نوير شجاع، بيش از حد فعال و بيشتر از هر کس ديگر در زمين تلاش مي‌کند. او دروازه‌باني خوب و مستحکم است و تيم به کمک او مي‌تواند در زمين بهتر بازي کند.

دروازه‌بان پيشين منچستريونايتد در خاتمه تصريح کرد:‌ در يورو 2012 آلمان بازي را به ايتاليا واگذار کرد ولي نوير 10 دقيقه پاياني بازي در ميانه ميدان بود و وقتي توپ به سمت او مي‌آمد با ضربه سر آن را دور مي‌کرد. تا کنون چنين چيزي نديده بودم. نوير به اندازه کافي شجاع است و متفاوت از دروازه‌بان ديگر فکر مي‌کند. او هر کاري که از دستش بربيايد انجام مي‌دهد تا تيمش به پيروزي برسد. نوير دروازه‌بان موردعلاقه‌‌ام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا