گوناگون

اوقات فراغت فرصتی طلایی برای پرورش استعدادهای نسل جوان است

81226192 5803913

ˈصدیقه اشراف ‏اسلامیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت جایگاه اوقات فراغت در تابستان و دیگر فصول سال اشاره کرد و افزود: اوقات فراغت همواره بستر مناسبی برای بروز خلاقیت ها و نوآوری هاست و نقش مهمی در رشد و بالندگی افراد دارد.

وی ادامه داد: همان گونه که استفاده صحیح از اوقات فراغت بر زندگی فرد و جامعه تاثیر گذار است، استفاده نادرست از آن نیز می تواند موجب بروز مشکلات و خسارات جبران ناپذیری شود.

این مقام مسوول به اهمیت مدیریت زمان در مقوله اوقات فراغت اشاره و بیان کرد: یکی از موضوع مورد توجه در بحث اوقات فراغت، داشتن مدیریت زمان به عنوان شاخص اصلی در فوق برنامه های ایام تعطیل است زیرا نحوه تدوین برنامه ها برای سپری کردن درست زمان، خود به شاخصی برای نشان دادن مدیریت و برنامه ریزی تبدیل می شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقش اوقات فراغت در تکامل انسانی اشاره کرد و افزود: اوقات فراغت معیار مناسبی برای تشخیص سلامت و استحکام ساختار تربیتی جامعه است که بهره برداری شایسته از زمان های فراغت، جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی و شکوفایی اقتصادی هدایت می کند.

اشرف اسلامی به نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تقویت جایگاه اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: این کانون به عنوان متولی امور فرهنگی برنامه های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان دماوندی در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی رصدخانه شهرستان دماوند، امسال کودکان و نوجوانان منطقه به صورت تئوری و عملی، از طریق برنامه هایی همچون پخش فیلم های آموزشی و آشنایی با تلسکوپ ها و آسمان نما به صورت بازدید های گروهی با مقوله نجوم و ستاره شناسی آشنا می شوند.

این مقام مسوول به دیگر برنامه های کانون اشاره کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی، قصه گویی، شعرخوانی، آشنایی کودکان با شخصیت های برجسته هنری، نقد فیلم، نشریه دیواری، تحقیق و پژوهش، کارگاه خلاقیت تا کارآفرینی، تصویرسازی افسانه های صور فلکی و برگزاری اردو از جمله فعالیت های این کانون است.

وی برگزاری کارگاه های هنری ترم تابستان همچون کارگاه‏ های نقاشی، سفال‏ گری، خوشنویسی، ظریف بری با چوب، معرق ‏کاری و … را برای گروه های سنی مختلف از دیگر برنامه های این نهاد دانست.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند با بیان اینکه رده های سنی هفت تا 17 سال مخاطبان کانون هستند، بیان کرد: علاقمندان به شرکت در برنامه های کانون می توانند با مراجعه و داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام اقدام کنند.

تهرام/7246/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا