گوناگون

اولین کتابخانه سیار شهرداری کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاح اولین کتابخانه سیار شهرداری کرمانشاه پیش از ظهر دوشنبه و با حضور شهردار کرمانشاه، برخی از اعضای شورای شهر و مسئولین در محل محوطه شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

شهردار کرمانشاه در این مراسم گفت: این کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین راه‌اندازی شده و برای راه‌اندازی آن دو اتوبوس متعلق به شهرداری کرمانشاه تغییر کاربری داده و به این کتابخانه بدیل شدند.

پیمان قربانی افزود: افتتاح این کتابخانه در ادامه اقدامات فرهنگی شهرداری کرمانشاه بوده و شهرداری کرمانشاه در سال 93 یک رویکرد فرهنگی و اجتماعی را پیش گرفته و دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بودجه غنی‌ای برای بحث فرهنگی در شهرداری در نظر گرفته شده ادامه داد: سعی داریم آنچه در عرصه فرهنگ زیبنده شهر است تدارک دیده و به ست مردم برسانیم.

قربانی با اشاره به استقبال صورت گرفته از فرهنگسراهای افتتاحی در شهر کرمانشاه از سوی مردم گفت: آغاز فعالیت‌های فرهنگی شهرداری با افتتاح فرهنگسرای آیت‌الله نجومی بوده و سعی داریم در سال 93 این روند ادمه یابد.

وی، از سپردن تصدی گری این فرهنگسراها و سراهای محله به خود مردم خبرداد و گفت: شهرداری پس از افتتاح خود را از تصدی گر دور کرده  و کار را به مردم می‌سپارد.

شهردار کرمانشاه، افتاح کتابخانه سیار و بردن کتاب به مناطق کمتر برخودار را نوعی توزیع عادلانه در مقوله فرهنگ دانست و گفت: از مدیران فرهنگی در شهرداری خواسته‌ایم تا علاوه بر ارسال کتاب مباحث شهروندی را نیز همراه این کتابخانه های سیار تعمیم و توزیع دهند.

وی، ابراز امیدواری کرد که اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگی بتواند مبنای توسعه کرمانشاه باشد.

قربانی، از اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فرهنگسراها، سراهای محله و قرائت‌خانه‌های طی سال 93 در کرمانشاه خبرداد.

شهردار کرمانشاه، در پایان از برگزاری یک مسابقه رقابتی برای امانت گیرندگان کتاب‌های کتابخانه‌های سیار خبر داد و گفت: فرم‌هایی به همراه کتاب‌های امانت داده شده به فرد داده می‌شود که در صورت بازگرداندن کتاب فرم را تحویل داده و به صورت قرعه‌کشی برنده جایزه‌ای خواهند شد.

قربانی، این اقدام را زمینه تشویق و ترغیب کودکان و همچنین جذب بیشتر آنان به فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.

لازم به ذکر است، برای تجهیز این کتاب‌خانه 20 میلیون تومان هزینه شده و کتابخانه‌ها به صورت سیار در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه حضور خواهند یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا