گوناگون

دفترچه های بیمه نشان دار می شوند/ راه اندازی شعب ویژه و ارائه خدمات الکترونیکی در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار مهر دکتر افشین مقصودی در نشست خبری که روز دوشنبه برگزار شد، افزود: شرکت آتیه سازان حافظ از سال 81 فعالیت خود را آغاز کرده و در مجموع بیش از 7.5 میلیون بیمه شده را تحت پوشش دارد که بیش از دو میلیون نفر بازنشسته کشوری، دو میلیون و 600 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی و یک میلیون و 500 هزار نفر نیز فرهنگیان هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 13 میلیون نفر در کشور بیمه تکمیلی دارند که 7.5 میلیون نفر آنان تحت پوشش شرکت آتیه سازان حافظ هستند.

مقصودی از فعالیت 100 شعبه متمرکز در کل کشور خبر داد و گفت: بیش از 300 کارشناس و 700 کارمند در شعب متمرکز بیمه آتیه سازان فعالیت می کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، در حال حاضر بیش از دو هزار مرکز درمانی تحت قرارداد ما هستند که بیمه شده می تواند با مراجعه به این مراکز خدمات دریافت کند.

وی در مورد بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز گفت: این بیمه خدمات پرهزینه و بستری را پوشش می دهد و با سرانه 26 هزار تومان نسبت به ارائه خدمات به فرهنگیان طرف قرارداد خدمات ارائه می شود و فقط بنا به درخواست مسئولان این وزارتخانه دندانپزشکی از لیست خدمات آنها حذف شده است.

مقصودی با اشاره به اینکه آتیه سازان حافظ وابسته به بیمه سلامت است و براساس اساسنامه این سازمان و همچنین مجوز معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دیوان محاسبات شرکت آتیه سازان به عنوان شرکت دولتی می تواند اقدام به خدمات بیمه تکمیلی نماید. در قراردادهای سال 90 و 91 تعهدات بستری و عمومی حدود یک میلیون و 800 هزار تومان برای هر بازنشسته و فوق تخصصی نیز پنج میلیون تومان بود اما از زمانی که بیمه طلایی برای بازنشستگان کشوری شکل گرفت بیش از 15 هزار بیمه شده خسارت بالای پنج میلیون تومان دریافت کردند که از این تعداد 600 نفر بیش از 30 میلیون تومان و 250 نفر نیز بیش از 60 میلیون تومان دریافت کردند و در مجموع بیش از 50 هزار نفر از دو میلیون بازنشسته تحت پوشش توانستند بیش از پنج میلیون تومان خدمات دریافت کنند.

وی در خصوص الکترونیکی کردن ارائه خدمات از سوی بیمه آتیه سازان حافظ نیز تاکید کرد: در حال حاضر به منظور استفاده سهل تر افراد تحت پوشش قصد داریم نرم افزاری برای دریافت خدمات الکترونیکی این افراد بنویسیم تا در این صورت بیمه شدگان نیازی به مراجعه حضوری به مراکز و ارائه مدارک نداشته باشند که البته تدوین این نرم افزار زمانبر است.

مقصودی تاکید کرد: هر بیمه شده ای در هر نقطه از کشور می تواند به هر شعبه ای برای دریافت خدمات مراجعه کند و برگه پرداختی که صادر می شود از هر شعبه ای از بانک ملت در سراسر کشور می تواند پرداخت گردد و در مجموع روزانه بیش از 6 هزار سند پرداخت به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان به افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی این شرکت خسارت پرداخت می شود.

وی در مورد مدت زمان پرداخت خسارت گفت: این موضوع بسته به نوع قرارداد متقاضیان است و حداکثر یک ماه پرداخت خسارت به طول می انجامد و در حال حاضر میانگین پرداخت ها در تامین اجتماعی به هفت روز و بازنشستگان کشوری به سه روز رسیده است و برای فرهنگیان نیز قصد داریم در زمان کوتاهی پرداخت ها را انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت آتیه سازان حافظ در خصوص شعب ویژه این شرکت گفت: در حال حاضر 60 شعبه به عنوان نماینده تام الاختیار بیمه آتیه سازان در تمامی استان ها فعالیت می کنند و به طور میانگین در هر استان دو تا سه شعبه راه اندازی شده است و همچنین 187 نمایندگی برای ارائه خدمات شرکت با ما همکاری می کنند و 330 کانون بازنشستگی نیز طرف قرارداد ما هستند که بازنشستگان می توانند برای ارائه مدارک و سند پرداخت خسارات به این کانون ها مراجعه کنند.

به گفته مقصودی 171 دفتر پیشخوان دولت نیز آماده ارائه خدمات شرکت آتیه سازان حافظ به افراد طرف قرارداد هستند که تا پایان خرداد تعداد آنها به 200 دفتر افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: به زودی نمایندگی ویژه ای برای ارائه خدمات بیمه آتیه سازان حافظ راه اندازی می شود و هدف از این کار نیز برون سپاری خدمات و آموزش بخش خصوصی است.

مقصودی در مورد انعقاد قرارداد در دقایق آخر با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ گفت: با توجه به اینکه ما شرکت دولتی هستیم و خدمات خود را ارزان تر از شرکت های بیمه دیگر به متقاضیان ارائه می کنیم به همین دلیل فرهنگیان و بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی تمایل به امضای قرارداد با شرکت ما شدند.

مدیر عامل شرکت آتیه سازان حافظ گفت: در اکثر بیمارستانهای خصوصی خوب در کشور قرارداد داریم و البته بیمارستان های دولتی معمولا قرارداد نمی بندند و آن هم به این دلیل است که طرحی از سوی وزارت بهداشت به تازگی برای کاهش پرداخت هزینه های درمانی و رسیدن آن به 10 درصد از جیب اجرایی شده است.

مقصودی در مورد ارائه معرفی نامه فرهنگیان برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی تاکید کرد: با توجه به اینکه 90 درصد فرهنگیان دفترچه بیمه خدمات درمانی دارند به همین دلیل براساس صحبت هایی که با مدیر عامل سازمان بیمه شهروند انجام شد تصمیم گرفتیم دفترچه بیمه این افراد را نشان دار کنیم به طوری که دیگر نیازی به معرفی نامه نباشد و تنها ارائه دفترچه بیمه نشان دار برای دریافت خدمات مراکز درمانی کافی باشد و نظر ما این است که دفترچه های جدید با آرم بیمه تکمیلی صادر شود و این اولین قدم برای تجمیع بیمه پایه تکمیلی است و در قدم بعدی نیز برای بازنشستگان کشوری این اقدام را انجام خواهیم داد.

وی در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که بیمه دی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در گذشته فراهم کرده بود بنابراین ما سه تا چهار ماه بعد از امضای قرارداد به بازنشستگان اجازه حذف و اضافه بیمه تکمیلی شان را دادیم و در نهایت روز گذشته لیست آنها نهایی شد و اسامی دو میلیون و 350 هزار بازنشسته برای استفاده از بیمه تکمیلی نهایی شد و حدود 300 هزار باقیمانده نیز تا 10 روز آینده لیستشان نهایی می شود.

مقصودی در خصوص بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: بیمه عمر این افراد را ما اجرا نمی کنیم اما واسطه شده ایم برای اینکه آنها بتوانند از شرکت بیمه دیگری خدمات بیمه عمر را دریافت کنند و علت اینکه تاکنون بیمه شدگان به پول خود نرسیده اند این است که بیمه عمر سه ماه بعد از قرارداد آنها با بیمه آتیه سازان منعقد شد و پس از اعلام لیست نهایی آنها می توانند بیمه عمر را دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت آتیه سازان حافظ در مورد خدمات دندانپزشکی و همچنین ژنتیک در بسته های بیمه تکمیلی گفت: با توجه به اینکه هزینه این خدمات بالاست بنابراین متقاضیان بیشتر تمایل به دریافت ویزیت و آزمایش و… دارند بنابراین در صورت درخواست آنان ما نیز دنبال شرکت بیمه گر دوست داریم خدمات مانندی ژنتیک و دندانپزشکی را در لیست تعهدات خود قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا