گوناگون

جهاد دانشگاهی زنجان 12 جلد کتاب منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی عباسی شامگاه یکشنبه در نشست هم‌اندیشی توسعه همکاری‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان زنجان افزود: با توجه به اهتمام خبرگزاری‌های فعال در مجموعه جهاددانشگاهی در پیروی از ولایت و حمایت از دولت‌ها سعی در پرداختن به مسایل خبری روز بدون جهت‌گیری سیاسی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به پرداختن به مسایل روز قرآنی از جمله عرفان‌های نوظهور در خبرگزاری قرآنی (ایکنا) و مراکز افکارسنجی دانشجویان ایران اشاره کرد.

وی  با بیان اینکه پرداختن به مقوله فرهنگ و فاصله گرفتن از دیدگاه صرف مالی به این موضوع می‌تواند جهاددانشگاهی را در رشد بخش فرهنگی سایر حوزه‌ها دخیل سازد افزود: مسئولان استانی با جهاد دانشگاهی تعامل خوبی دارند که در این راستا می‌توان به خودکفایی در حوزه معاونت فرهنگی و پایه‌گذاری این سیاست در استان زنجان امیدوار بود.

عباسی ادامه داد: احداث ساختمان باشگاه علمی، فرهنگی دانشجویان در دانشگاه زنجان، دایر شدن دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و اختصاص زمین در دانشگاه علوم‌پزشکی به منظور تاسیس دفتر فعالیت‌های جهادی، از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقای فعالیت‌های فرهنگی استان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان  با تأکید بر لزوم وجود پیوست فرهنگی در برنامه‌های اجرایی دستگاه‌های استان، افزود: وجود پیوست ساختاری بین برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در فعالیت‌های جهاددانشگاهی تعریف شده است.

عباسی گفت: وضعیت فرهنگی داخل دانشگاه‌ها  نامطلوب است اصلاح معضلات فرهنگی دانشگاه‌ها نیاز به عزم ملی دارد.

ارجاع پرونده ها به کارشناسان توسط سامانه دادگستری

معاون برنامه ریزی دادگستری استان زنجان گفت: برای ارجاع پرونده ها به کارشناسان سامانه ای را طراحی کرده ایم که ارجاع پرونده ها بنابه تخصص افراد همراه با رعایت عدالت باشد.

مهدی خسروی در جلسه هیئت مدیره و کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان  با تاکید بر حساسیت و نقش موثر کار کارشناسان گفت:کارشناسان کار شهادت گونه ای انجام می دهند که این کار یعنی دفاع از مظلوم،مبارزه با ظلم و احقاق حق است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و همکاری تنگاتنگ کارشناسان با دادگستری خاطر نشان کرد:کارشناسان با ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی خود کمک کار محاکم هستند افزود:استفاده از تخصص و نظرات کارشناسی شما برای قضات جهت رفع ظلم و احقاق حق و تسریع در رسیدگی و صدور آرا پرونده ها بسیار راه گشاست.

معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان زنجان کار کارشناسی را ریل گذاری برای قطار عدالت برشمرد و اظهار داشت:نظرات کارشناسی و تخصصی همراه با دقت و توجه بیشتر ، قاضی را در تصمیم گیری و صدور رای در پرونده ها کمک خواهد کرد.

 خسروی گفت:برای ارجاع پرونده ها به کارشناسان سامانه ای را طراحی کرده ایم که ارجاع پرونده ها بنابه تخصص افراد همراه با رعایت عدالت باشد.

  وی با بیان اینکه کارکارشناسی چراغ راهنماست گفت:برخی پرونده ها که به دستور قضات به کارشناس ارجاع میشود ، تا اعلام نظر وی، رای صادر نمیشود و به محض ارائه نظر کارشناسی قضات با مطالعه و توجه به اظهار نظر آنها اقدام به صدور آرا می کنند و در نتیجه تاخیر در ارائه نظر کارشناس موجب اطاله رسیدگی و تاخیر در احقاق حق میشود و کارشناسان نیز در این امر سهیم هستند.

خسروی رسیدن به علم و یقین را برای کارشناسان در اظهار نظرشان در موضوع پرونده ها را همانند رسیدن به علم یقین قضات برای صدور آراء بسیار مهم و اثر گذار برشمرد و افزود:فهمیدن موضوع پرونده و بررسی جوانب آنها برای کارشناسان یک امر ضروری است که در کنار این موارد رعایت بیطرفی نیز بایستی مورد مداقه قرار گیرد.

6 هزار نظارت از طرح های اشتغال کمیته امداد در زنجان انجام گرفته است

مدير کميته امداد شهرستان زنجان از انجام 6 هزار و 300 مورد نظارت بر طرح هاي اشتغال در زنجان خبر داد.

 اصغر پناهي اظهار کرد: يکي از موضوعات مهمي که موجب موفق اجرا شدن اين طرح‌ها مي‌شود، نظارت و بازرسي آن‌هاست.

وی گفت: کميته امداد شهرستان زنجان در راستاي توانمندسازي مددجويان اين نهاد اقدام به اشتغالزايي براي آن‌ها مي‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اينکه اشتغالزايي براي مددجويان از طريق اجراي طرح‌هاي اشتغال در رشته‌هاي شغلي مختلف صورت مي‌گيرد، اضافه کرد: يکي از موضوعات مهمي که موجب موفق اجرا شدن اين طرح‌ها مي‌شود، نظارت و بازرسي آن‌هاست.

پناهی با بيان اينکه نظارت فني کميته امداد بر طرح‌هاي اشتغالزايي از مهم‌ترين و موثر‌ترين عوامل در اجراي موفق طرح‌هاي اشتغالزايي است، افزود: کميته امداد زنجان با بهره‌گيري از توان تخصصي ناظران فني اقدام به نظارت بر طرح‌هاي اشتغالزايي کرده است.

وي خاطر نشان کرد: نظارت‌هاي به موقع و مستمر ناظران طرح‌هاي اشتغالزايي موجب پايداري طرح‌هاي اجرايي شده و همچنين از هدر رفتن سرمايه طرح‌ها جلوگيري کرده است.

پناهي با بيان اينکه طي سال گذشته 6 هزار و 300 مورد بارزسي از طرح هاي اشتغال در شهرستان زنجان صورت گرفت، تصريح کرد: در اين راستا 381 ميليون ريال اعتبار هزينه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا