گوناگون

اوکتاویو : در جام جهانی همیشه نمی شود تهاجمی بازی کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مارکو اوکتاويو سرمربی برزیلی الاصل تیم فوتبال ساحلی کشورمان میهمان ویژه برنامه بیست چهارده  بود . وی درباره تیم ملی برزیل گفت : برزیل در مقابل مکزیک مجبور است که تاکتیکش را تغییر دهد . یکی از بازیکنان تهاجمی برزیل به خاطر مصدومیتش غایب است و به جای او رامیرز خواهد بود که کلآ شخصیت بازی متفاوتی دارد و به نظر من به بازی تیمی برزیل تعادل بیشتری می دهد.

وی در پاسخ به سوال فردوسی پور که پرسید چرا برزیل همیشه جلوی مکزیک مشکل دارد ؟ گفت: پیشتر مکزیک برای ما حریف سختی نبود ولی در ده سال گذشته بازیهای برزیل مقابل مکزیک همیشه سخت بوده که از این میان چهار برد سهم برزیل بوده ، چهار برد برای مکزیک و دو تساوی داشتیم  بنابراین این نوع بازیها به یک مدرسه فوتبال با کیفیت تبدیل شده است.

بازیکنانی که در برابر برزیل بازی می کنند همیشه باانگیزه ی بالا در برابر این تیم ظاهر می شوند.

مربی تیم فوتبال ساحلی ادامه داد : مطمئنآ اسکولاری و بازیکنان خیلی خوب تیم مکزیک را مورد مطالعه قرار دادند و تجربه آخری که در برابر مکزیک دارند مربوط می شود به مسابقات المپیک که بازی با شکست برای برزیل تمام شد.

وی افزود : تنها جامی که برزیل در ویترین خودش خالی دارد مربوط به المپیک است که در واقع سه بار از دستش لیز خورده است.

اوکتاویو در ادامه بیان کرد : فکر می کنم چیزهایی که برزیل باید برای مقابله با مکزیک در نظر داشته باشد خطاها ،ضاربات آزاد و توپ های در عمق است.

در ادامه برنامه رضا جاودانی دیگر مجری این برنامه پرسید : موافق هستید که اشتباهات داوری به برزیل در برابر کرواسی کمک کرد؟

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت : من فکر می کنم که همه درباره این پنالتی قبلآ صحبت کردند ، ولی در قوانین فیفا چیزی به نام لمس کوچک یا بزرگ وجود ندارد بنابراین اگر یک لحظه ، یک ثانیه هم مهاجم را نگه دارید این یک موقعیتی است که اگر مهاجم باهوش باشد و زیرک ، می تواند خودش را شبیه سازی کند . همانطور که در بازی آلمان و پرتغال هم دیدیم ، پنالتی که آلمان بدست آورد تقریبآ چنین صحنه مشابهی بود ولی نکته اصلی این است که برزیل باید خودش را در آن ناحیه اصلاح کند.

دو بال برزیل بسیار قوی هستند

اوکتاویو در خصوص ضعف تیم برزیل گفت : برزیل دو بال چپ و راست دارد که بسیار قوی هستند و تهاجمی : آلوز و مارسلو که اینها خیلی شخصیت تدافعی ندارند و این یکی از نقاط ضعف اصلی برزیل است که می بایست اصلاح شود .

نیمار بازیکنی خاص است

وی نظرش را درباره دفاع تیم برزیل اینگونه بیان کرد : در حال حاضر برزیل دو هافبک تدافعی دارد که خیلی خوب هستند و بهترین دفاعهای وسط تاریخ برزیل هستند و همچنین برزیل می تواند از خصوصیات تهاجمی نیمار استفاده کند . نیمار بازیکن فوق العاده و خاصی ست که فقط 22 سال دارد و نمی تواد به تنهایی مسئولیت و انتظارات مردم به برزیل را دوش بکشد پس می بایست بازیکنانی مثل اسکار و بازیکنان دیگر، این بار مسئولیت را تقسیم کنند . جام جهانی  لیگ نیست بلکه یک تورنمنت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا