گوناگون

ایجاد اقتصادی پویا و توانمند، از مهم ترین اهداف اقتصاد مقاومتی است

81221076 5795361

ˈعلی منتظریˈ عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان ، در واقع می توان اذعان کرد که این سیاست به نحو شایسته ای به امور کلی راهبردی در اقتصاد کشور پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این سیاست کلی، ایجاد اقتصادی پویاست به نحوی که بتواند در شرایط سخت اقتصادی جامعه را به موفقیت برساند و تاب تحمل بحران های اقتصادی را داشته باشد.

منتظری ارکان مختلف اقتصاد مقاومتی را شامل مقاوم سازی اقتصادی و استفاده از ظرفیت های مردمی و دولتی عنوان کرد و افزود: با توجه به موفقیت کشور در تحمل تحریم های اقتصادی اگر حمایت های بیشتری از سوی تمامی دستگاه های مرتبط وجود داشته باشد، می توانیم در جایگاه بهتری در توسعه صنعتی و افزایش تولید و اشتغال قرار بگیریم.

وی حمایت از تولیدات داخلی و عدم واردات بی رویه کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود را از دیگر راهکارهای موفقیت و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی افزود: مدیریت مصرف نیز یکی از مهم ترین وظایف ما در تحقق این امر مهم اقتصادی است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در شرایط تحمیل تحریم های اقتصادی و علمی به کشور، به عنوان اهرمی قوی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ضمن اشاره به وجود دو هزار و 600 واحد صنعتی در استان، از وجود بیش از هزار طرح صنعتی نیمه تمام در گیلان خبر داد و گفت: هم اکنون واحدهای صنعتی استان با نیمی از ظرفیت واقعی خود در حال فعالیت هستند و در صورتی که سرمایه در گردش و سایر امکانات مورد نیاز صنایع در اختیار آنها قرار گیرد، علاوه بر دو برابر شدن میزان تولیدات صنعتی استان میزان اشتغال نیز به میزان چشم گیری محقق می شود.

منتظری تصریح کرد: بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی در تأمین سرمایه در گردش می باشد و صنایع به علت داشتن معوقات بانکی از گذشته، موفق به اخذ تسهیلات جدید نمی شوند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: مدت بازپرداخت پنج ساله برای تسهیلات بانکی و سود بالای بانکی از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی است و چنانچه مهلت بازپرداخت به 10 تا 15 سال افزایش یابد، می تواند زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات مالی واحدهای تولیدی و صنعتی استان شود.

وی با اشاره به جهش سرمایه گذاری در گیلان، وجود امنیت و مدیریت توانمند در مسوولان ارشد استان، وجود زیرساخت های ارتباطی مهم از جمله بزرگراه رشت – قزوین و وجود منطقه آزادانزلی را از جمله مهم ترین جذابیت های استان گیلان در جذب سرمایه گذاران عنوان کرد .

وی همچنین از بروز کمترین آسیب های تحریم اقتصادی در حوزه معادن خبر داد و افزود: با توجه به عدم آسیب پذیری بخش معدن از تحریم های اقتصادی، می توانیم برای برون رفت از آثار تحریم ها با روی آوردن به فعالیت های معدنی از بروز بحران در تولید و اشتغال جلوگیری کنیم.

منتظری همچنین ایجاد شهرک پخش در استان را یکی از راهکارهای مدیریتی در توزیع و پخش تولیدات صنعتی استان عنوان و اضافه کرد: مدیریت واردات محصولات به استان، کمک به توزیع تولیدات واحدهای صنعتی که به تنهایی قادر به فروش محصولات تولیدی خود نیستند و ایجاد شبکه توزیع سیستمی از مهم ترین وظایف شهرک پخش خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به انجام بازرسی و نظارت جهت جلوگیری از احتکار ، گرانفروشی و کم فروشی در استان از وجود 10 هزار ناظر افتخاری در سطح استان خبر داد و افزود: با یاری مردم فهیم استان خوشبختانه در امر بازرسی و نظارت و قیمت گذاری عادلانه تلاش های مستمری بعمل آمده است.ک/3

7295/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا