گوناگون

ایستگاه "پست پایانه" در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود/ اجرای پروژه G-NAF در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، حاتم سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از ایجاد ایستگاه پست پایانه استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: با تجهیز پایانه مسافرتی به دستگاه “ایکس ری” کالاهای ورودی و خروجی به استان نیز کنترل و مانع از ورود کالای قاچاق و همینطور مواد مخدر به استان می‌شویم.

سلیمانی سهولت در رساندن کالاهایی که از طریق پایانه‌های مسافرتی وارد استان می‌شود را از جمله مزایای این سرویس برشمرد و گفت: کم شدن هزینه انتقال و کاهش ترافیک از دیگر مزایای این سرویس است.

سلیمانی با بیان اینکه حتی با آمدن آی‌تی و اینترنت اقبال مردم به پست کم نشده است، گفت: در کشورهای توسعه‌یافته 30 تا 35 درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است و از خدمات پستی استفاده می‌کنند.

مدیرکل پست کرمانشاه، سرانه پستی کشورهای توسعه یافته را 400 تا 600 مرسوله پستی در سال اعلام کرد و گفت: متاسفانه این آمار هم‌اکنون در کشور ما کمتر از 10 مرسوله است.

وی یکی از موضوعات استان را خودپستچی‌گری مردم دانست و گفت: یکی از دلایل پایین بودن سرانه پستی استان ما و همینطور کشور این موضوع بوده و مردم خود اینکار را انجام می دهند.

سلیمانی با بیان اینکه اکنون دو باجه پیک موتوری استان بیش از دو هزار و 500 فقره خدمت در ماه ارائه می‌کنند گفت: البته در ابتدای ایجاد این ایستگاه ها چندان اقبالی در استان وجود نداشت اما هم‌اکنون بهتر شده است و  درصدد هستیم که تا پایان سال باجه‌های پیک موتوری را به هشت باجه برسانیم.

وی از  یک ایستگاه فوق‌العاده هم در محل پایانه‌های مسافرتی با عنوان “پست‌پایانه” دایر خبرداد و یادآور شد:  با ایجاد این ایستگاه دیگر بسته‌هایی که از ترمینال‌ها ارسال می‌شود، تحت کنترل این ایستگاه است به طوری که یک دستگاه ایکس‌ری در پایانه نصب می‌شود تا همه محصولات ورودی و خروجی استان کنترل و جلوی پست بسته‌های غیرقانونی و قاچاق گرفته شود.

مدیرکل پست استان کرمانشاه، با بیان اینکه یک ناحیه پستی در منطقه مسکن شهر کرمانشاه ایجاد می‌شود، گفت: هماکنون دو ناحیه پستی دیگر در شریعتی و میدان آزادی فعال است و با این ناحیه تعداد نواحی استان به سه ناحیه می‌رسد.

 وی از راه‌اندازی یک ناحیه توزیع هم در پست شهید قندی کرمانشاه خبرداد.

 سلیمانی افزود: یک باجه کارت ملی هوشمند در دو بخش پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام در باجه‌های پستی راه‌اندازی شده و از 10 روز پیش شروع به کار کرده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح G-NAF (آدرس‌دهی بر مبنای عوارض جغرافیایی) در استان اظهار داشت: برای اجرای این پروژه آدرس‌ها باید یکپارچه شود و یک بانک اطلاعاتی آدرس استاندارد و واحد بوجود بیاید.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی هم برای ارائه خدمات خود(قبوض مختلف) از این آدرس استفاده می‌کنند که بر اساس کدپستی و نظام بلوک گردشی تهیه شده است.

سلیمانی تصریح کرد: تفاهم‌نامه این طرح بین استانداری و پست امضا شده است و  قبل از اجرا آدرس پستی همه شهروندان باید تا پایان سال به‌هنگام شود.

وی افزود:  در قصرشیرین، ثلاث باباجانی و جوانرود این بهنگام‌سازی انجام شده و در صحنه هم در دست اقدام است.

وی ساماندهی و طبقه‌بندی مشاغل  را از دیگر منافع طرح G-NAF عنوان کرد.

سلیمانی  دربخش دیگر  با بیان اینکه باجه پست مالی(پست بانک) در تمام باجه‌های پست از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود، گفت: این باجه به عنوان بانک عامل پست هم شناخته و بیش از 50 خدمت مالی در آن انجام می‌شود.

وی از راه‌اندازی سرویس پست همراه به آدرس *193# خبرداد و گفت: این سرویس بر روی تلفن همراه قابل دسترسی است.

مدیرکل پست کرمانشاه تصریح کرد:  شهروندان می‌توانند درخواست‌های پستی خود از جمله سرنوشت مرسوله، نرخ پستی، خدمات پستی ناجا، جستجوی دفاتر پستی و… را از طریق آن پیگیری کنند.

وی گفت:  این سرویس مکمل سرویس اینترنتی کال‌سنتر است.

سلیمانی همچنین از ارائه خدمات تبلیغاتی توسط “شبکه متمرکز تبلیغات تلویزیونی در دفاتر پستی” خبر داد و عنوان کرد: باجه خدمات بیمه‌ای هم با هدف دستیابی عموم مردم بویژه در نقاط روستایی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: باجه پست‌نت با 40 خدمت مانند ایمیل پستی، رهگیری مرسولات، خرید اینترنتی، پرداخت قبوض، ثبت نام دانشگاه و وام و … در دسترس مردم استان است.

سلیمانی  از صدور پنج میلیون و دو هزار و 206 مرسوله از استان در نیمه نخست سال خبرداد و گفت: در این مدت پنج میلیون و 959 هزار و 655 مرسوله وارد استان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 7 و 20 درصد رشد داشته است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه، سرانه مرسولات در استان در سال را پنج و دو دهم عنوان کرد و گفت:  اما سعی داریم تا پایان سال آن را به 6 درصد برسانیم.

وی افزود:  از ابتدای مهرماه تاکنون هم یک میلیون و 124 هزار مرسوله از استان صادر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا