گوناگون

باراک اوباما: تروریست‌ها جدی‌ترین تهدید در دوره ریاست جمهوری من بودند

به نقل ازپایگاه خبری پولیتیکو؛  باراک اوباما در گفتگو با جرج استفانوپولوس، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی با بیان این مطلب افزود: آمریکا همواره در دوران ریاست جمهوری من با تهدید جدی از سوی تروریست‌ها روبرو بوده است.
اوباما که در چارچوب شبکه خبری ای‌بی‌سی با این خبرنگار مصاحبه کرده است، در ادامه افزود: هم‌اکنون این ترس روزافزون وجود دارد که تروریست‌های آموزش دیده در خاورمیانه به اروپا و یا آمریکا برای انجام حمله به این کشورها بازگردند. این تروریست‌ها در حال قدرت گرفتن در برخی مناطق هستند. ما دیده‌ایم که آن دسته از اروپایی‌هایی که به دلیل ابراز همراهی با تروریست‌ها به سوریه سفر کرده‌اند و یا اکنون ممکن است در عراق باشند، از لحاظ نظامی و جنگی به خوبی آموزش دیده‌اند. آنان باز خواهند گشت، در شرایطی که دارای پاسپورت اروپایی هستند و هیچ نیازی به ویزا برای سفر به آمریکا ندارند.
رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما زمان زیادی را صرف کرده‌ایم تا مطمئن شویم که اطلاعات ما در حدی که بتوانیم در برابر این مشکل عکس‌العمل مناسب انجام دهیم، به خوبی در حال رشد است. آمریکا اکنون نیاز دارد که تقویت اطلاعات خود در این‌باره را برای شناسایی تهدیدات ممکن علیه خود، ادامه دهد، و من از انجام این کار غفلت نمی‌کنم. در زمان مناسب حملاتی را علیه سازمان‌هایی که ممکن است به ما آسیب برسانند، انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا