گوناگون

بارش پراکنده باران در ارتفاعات پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ساعات بعد از ظهر امروز، ارتفاعات پایتخت بارش پراکنده باران را تجربه کند گفت: برخی مناطق کشور در روز جاری شاهد بروز پدیده گرد و غبار می‌شود.

به گزارش فارس، فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: امروز در نیمه شرقی خلیج‌فارس به سبب وزش باد شدید شاهد مواج و طوفانی شدن خلیج‌فارس خواهیم بود. بر همین اساس توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها صورت گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین در روز جاری خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی به خصوص در ساعات بعد از ظهر شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود. ضمن ‌آنکه در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته گودرزی در چنین شرایطی آبگرفتگی معابر عمومی در نواحی مذکور پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها با شدت کمتری نسبت به روز گذشته در گلستان و شمال شرق مازندران ادامه می‌یابد یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها اوایل شب به اتمام برسد.

وی همچنین از وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و برخی نواحی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس توصیه می‌شود اقدامات لازم صورت گیرد.

گودرزی درباره شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود ضمن آنکه ارتفاعات این کلانشهر در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده باران را تجربه می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: حداکثر دمای هوای تهران امروز 28 درجه و حداقل دمای هوای این کلانشهر 14 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا