گوناگون

بازدید بیش از62هزار نفر از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بازدید بیش از 62 هزارنفر از برنامه‌ها و نمایشگاه جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قربان عباسی روز یکشنبه با اشاره به برگزاری این جشنواره از 16 تا 19 مهرماه جاری اظهار داشت: در آیین پایانی جشنواره گروه‌های مختلف موسیقی به اجرای برنامه پرداختند که به طور متوسط هر روز 15 هزار نفر از آثار هنرمندان داخلی و خارجی ارایه شده در این جشنواره بازدید کردند.

هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با برپایی نمایشگاه صنایع دستی 31 استان ایران و حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف به مدت چهار روز در محل نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

در این جشنواره که شب گذشته به کار خود پایان داد، هنرمندان ایرانی صنایع دستی استان‌های خود را در 125 غرفه در معرض دید عموم قرار داده بودند که از این میان 45 غرفه به گلستان اختصاص داشت.

هم چنین در حاشیه این نمایشگاه 27 گروه موسیقی از استان‌ها به اجرای برنامه پرداختند و بازدیدکنندگان را با موسیقی محلی هر استان آشنا کردند.

برپایی سیاه چادر عشایر و آلاچیق قوم ترکمن، غرفه سوغات از استان‌های گلستان، قم، کرمانشاه، آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، یزد، همدان، فارس، اردبیل و اصفهان، غرفه‌های غذاهای سنتی از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا