گوناگون

راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات گوشی‌های سرقتی در مشهد

مدیرعامل اتحادیه صنف موبایل‌فروشان مشهد از راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات گوشی‌های سرقتی در سایت این اتحادیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، افشین اکبری امروز 20 مهر ماه در نشست «هم‌اندیشی کاراگاهان پلیس آگاهی و اتحادیه صنف فروشندگان تلفن همراه» با بیان این‌که در سایت اتحادیه تلفن همراه، سامانه‌ای برای ثبت گوشی‌های سرقتی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: افرادی که گوشی آنان سرقت شده با مراجعه به این سایت می‌توانند مشخصات گوشی خود را ثبت کنند؛ هم‌چنین افراد می‌توانند سریال گوشی‌های کارکرده را که می‌خواهند خریداری کنند، در این سامانه جستجو کنند تا از طریق اتحادیه پیگیری شود.

وی با اشاره به این‌که تعمیرگاه‌های موبایل باید عضو مجاز اتحادیه تلفن همراه باشند، افزود: برای شناسایی این تعمیرگاه‌ها برچسب مجاز را برروی این مغازه‌ها قرار دادیم که در صورت نداشتن آن مجاز نیستند و مردم نباید به این فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

مدیرعامل اتحادیه صنف موبایل‌فروشان اظهار کرد: در طی شش ماه اخیر اتحادیه موبایل‌فروشان با همکاری پلیس اماکن، گشت‌های نظارتی بر تعمیرگاه‌های موبایل داشته که به تعمیرگاه‌های متخلف در چند مورد اخطار داده شد و چند تعمیرگاه‌ متخلف نیز پلمب شده است.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای مشترک اتحادیه موبایل‌فروشان با پلیس اماکن و دایره سرقت قرار بر همکاری شد که از 23 مهر ماه تعمیرگاه‌های موبایل مورد بازرسی و مدارک آنان کنترل شود و در صورت نداشتن فرم پذیرش تلفن‌های همراه کارکرده‌ آنان ضبط می‌شود.

اکبری با اشاره به این‌که اتحادیه صنف موبایل‌فروشان قوانینی را برای ضرر کمتر مردم تدوین کرده است، گفت: چاپ فاکتورهایی که به ‌صورت سریال ‌15 رقمی به گوشی‌ها اختصاص داده شده در همین راستاست که با سرقت گوشی، این سریال مورد پیگیری قرار می‌گیرد؛ تعیین وضعیت گارانتی موبایل ازجمله این فاکتورهاست.

مدیرعامل اتحادیه صنف موبایل‌فروشان عنوان کرد: دفترچه‌هایی تعیین شده که تعمیرگاه‌ها در مقابل خرید گوشی‌های کارکرده مشخصات کامل فروشنده را اخذ و در آن ثبت می‌کنند و طی 48 ساعت بررسی کامل و شماره سریال‌ها، امضاء و اثرانگشت را از وی می‌گیرند که در صورتی سرقتی باشد به راحتی پیگیری شود.

اکبری با بیان این‌که تنها سه درصد گوشی‌های کشور، ایرانی است، تصریح کرد: باید با همکاری‌ دولت به جایی برسیم که اشخاص حقیقی واردکننده شوند تا بتوان از قاچاق موبایل در کشور جلوگیری کرد؛ وجود قاچاق تلفن همراه در مشهد اندک است.

سرقت تلفن همراه از مشکلات اصلی نیروی انتظامی ‌است

سرهنگ حسین بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به این‌که امروزه سرقت تلفن همراه یکی از مشکلات اصلی نیروی انتظامی ‌است، اظهار کرد: درتلاش هستیم با همکاری اتحادیه صنف موبایل‌فروشان در زمینه اطلاعات تلفن همراه به‌روز شویم تا اگرگوشی سرقت می‌شود، بتوان در حداقل زمان، آن را به صاحبش بازگرداند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا